Casa Nationala de Pensii Publice a organizat la 16 iunie cea de-a doua videoconferinta intre reprezentantii CNPP, ai Ambasadei Romaniei in Republica Italiana si reprezentantii Institutului National de Prevederi Sociale (INPS) din Republica Italiana.
Potrivit CNPP, scopul videoconferintei a fost acela de a continua discutiile bilaterale, initiate inca din anul 2020, pentru eficientizarea colaborarii dintre institutiile de asigurari sociale din Romania si cele din Italia, in beneficiul cetatenilor romani care au realizat perioade de asigurare atat in Romania, cat si in Italia.
Astfel, conform aceleiasi surse, institutiile au adus in discutie problema dosarelor de pensie restante, aflate in asteptarea unui raspuns din partea celeilalte institutii:
S-a subliniat faptul ca in ultima perioada s-a intensificat colaborarea intre institutiile de pensii din cele doua state, obtinandu-se rezultate notabile in acest sens, fiind deblocate o mare parte din dosarele de pensii restante.
S-a au discutat, cu aceasta ocazie, masuri concrete de urgentare a solutionarii dosarelor de pensii, inclusiv prin comunicarea unor formulare provizorii de certfiicare a perioadei proprii de asigurare.
“Cu aceasta ocazie, ambele parti au reiterat utilitatea folosirii mijloacelor electronice de comunicare, respectiv a adreselor oficiale de e-mail ale institutiilor de asigurari sociale ale celor doua state.
Partea italiana a propus ca transmiterea revenirilor, de catre casele teritoriale de pensii, cu privire la dosarele de pensii sa se realizeze dupa un termen de minim 5 luni de la transmiterea initiala a cererii, partea romana fiind de acord cu un termen semnificativ mai scurt, de 2 luni, astfel incat instrumentarea cererilor de acordare de drepturi de pensie sa se faca in termen rezonabil.
Cu aceeasi ocazie, partea romana a adus la cunostinta partii italiene sesizarile primite referitoare la netransmiterea, in Romania, a certificatelor de viata. Partea italiana a confirmat faptul ca au existat probleme cu transmiterea certificatelor de viata de catre Citibank Italia, in contextul pandemiei actuale, precizand faptul ca
persoanele interesate pot accesa pagina web www.inps.citi.com pentru informatii suplimentare.
De asemenea, cele doua parti vor colabora pentru obtinerea documentelor de vechime in munca realizata in Romania, pana la data de 01.04.2001, certificate pentru conformitate cu originalul”, se arata in comunicatul amintit.
Totodata, CNPP a solicitat partii italiene comunicarea de date de contact ale institutiilor italiene de pensii, pentru a fi puse la dispozitia cetatenilor stabiliti pe teritoriul Romaniei, INPS precizand faptul ca toate datele de contact se regasesc pe site-ul oficial al institutiei: www.inps.it
Potrivit CNPP, ambele delegatii au concluzionat ca aceasta videoconferinta va eficientiza activitatea de stabilire si plata a drepturilor de pensie in interesul beneficiarilor comuni de drepturi de pensie ai celor 2 state, Romania si Italia.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<