Care este procedura de decontare a concediilor medicale, ce documente se completeaza si unde se depun pentru decontare?
Raspunsul specialistului:
Potrivit art. (2) alin. (4) din OMS nr. 15/2018/1.311/2017 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, Persoanele si institutia prevazute la art. 6 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligate sa depuna la casele de asigurari de sanatate, pe suport hartie sau prin mijloace de transmitere la distanta, in a caror raza administrativ-teritoriala isi au sediul social, respectiv domiciliul, exemplarul 2 al certificatelor de concediu medical insotit de un centralizator al carui model este prevazut in anexa nr. 1, in conditiile in care se solicita restituirea sumelor reprezentand indemnizatii platite angajatilor proprii care au beneficiat de certificate de concediu medical.
Exemplarul 2 al certificatelor de concediu medical se depune la casele de asigurari de sanatate si in situatia in care indemnizatiile aferente se suporta integral de catre angajator, conform art. 12 pct. A din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in situatia in care asiguratul nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a beneficia de indemnizatii.
Astfel, pentru recuperarea sumelor privind concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate achitate angajatilor care se suporta din FNUASS, angajatorul trebuie sa depuna urmatoarele documente:
- cererea de recuperare a sumelor pentru concedii medicale completata in doua exemplare conform modelului prevazut in Anexa 10 la Ordinul nr.15/1.311/2018. Pentru perioadele mai mari decat o luna, daca lunile sunt consecutive, se face o singura cerere cu sume cumulate;
- centralizator privind certificatele de concediu medical aferente lunii/lunilor pentru care se solicita recuperarea sumei conform modelului prevazut in Anexa 1 la Ordinul nr.15/1.311/2018;
- copia anexei 1.1 pana la sectiunea C2 inclusiv a declaratiei D112 pentru luna / perioada de recuperare.
- exemplarul al 2-lea (roz) al tuturor certificatelor de concedii medicale aferente lunii/perioadei pentru care se solicita recuperarea (inclusiv cele care se suporta in totalitate de catre angajator). La concediul medical in continuare se anexeaza copie certificata de conformitate cu originalul de pe concediul medical initial.
Cererea de recuperare va contine in mod obligatoriu si urmatoarele elemente: contul de banca in care se va efectua plata, numarul de telefon si adresa de e-mail al angajatorului, persoana de contact.
In concluzie, in conformitate cu prevederile analizate mai sus, angajatorul va depune documentatia la casa de asigurari de sanatate in a carei raza administrativ-teritoriala isi are sediul social.
Procedura de decontare a sumelor catre angajatori de catre Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti poate fi accesala ta la urmatorul link: http://www.cnas.ro/casmb/page/procedura-de-decontare-a-sumelor-catre-angajatori-2.html.
Solicitarea decontarii indemnizatiilor de concediu medical poate fi facuta in termen de 90 de zile de la data la care beneficiarul era in drept sa le solicite, conform prevederilor art. 69 din Ordinul nr.15/1.311/2018 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor OUG nr.158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate.
Concret, termenul de 90 de zile se calculeaza incepand cu data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza sumelor privind concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate (asiguratilor).
Nedepunerea in termenul legal de 90 de zile a cererii de recuperare a sumelor privind concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, insotita de toate documentele justificative mentionate mai jos atrage dupa sine respingerea cererii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariatii nu pot renunta la perioada de preavizIntrebare: Daca angajatii renunta la perioada de preaviz, este in regula?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
SRL. Ce activitati pot presta administratoriiIntrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori (unul este si asociatul unic) ce tin de obiectul de activitate al societatii (transport alternativ-Bolt) fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<