Institutul National de Sanatate Publica a transmis recent un comunicat cu privire la utilizarea lampilor UV pentru dezinfectia suprafetelor in unitatile de invatamant cu scopul limitarii transmiterii COVID-19.
"Intrucat accidentele survenite in urma utilizarii lampilor UV in unitatile de invatamant sunt tot mai dese, precizam ca specialistii INSP nu sustin aceasta metoda de dezinfectie, opinie transmisa de altfel tuturor institutiilor ce au solicitat un punct de vedere in aceasta directie", precizeaza Institutul National de Sanatate Publica. Potrivit institutiei, utilizarea dezinfectiei cu UV este specifica unitatilor sanitare, fiind o metoda fizica de dezinfectie a aerului si suprafetelor din incaperi.
"Punerea in functiune a acestor lampi trebuie executata numai de persoane calificate si instruite in acest sens. In timpul functionarii, persoanele nu trebuie sa fie in incapere, in caz contrar persoanele expuse dezvolta reactii nedorite la nivel ocular (conjunctivita, foto-oftalmie, cataracta) sau la nivel cutanat (arsura pana la transformare malign)", se arata in comunicatul INSP.
Ne putem intreba astfel in ce masura este eficienta dezinfectia cu lampile UV inclusiv in birouri si sediile firmelor? Sunt angajatii protejati daca apeleaza angajatorii la astfel de masuri?
INSP atrage atentia ca masurile de curatenie si cele de aplicare a produselor de curatenie si a dezinfectantilor prevazute atat in recomandarile nationale, cat si in cele ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii, asociate cu o aerisire fara abatere de la frecventa si perioada corecta de timp, asigura un mediu propice desfasurarii activitatilor educative.
"Igiena mainilor, igiena respiratiei, evitarea aglomeratiei, aerisirea frecventa a spatiilor sunt metodele dovedite ca fiind eficiente in prevenirea transmiterii COVID-19. In concluzie metoda dezinfectiei cu UV nu reprezinta o optiune pentru dezinfectarea salilor de curs in scoli", se arata in acelasi comunicat.
Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...