Ministrul Economiei, Claudiu Nasui, a anuntat recent ca platforma IT in care sunt depuse dosarele pentru schemele de ajutor de stat COVID-19 a fost imbunatatita in asa fel incat acestea sa fie procesate mai rapid.
Totodata, potrivit ministrului, a fost suplimentat numarul persoanelor care lucreaza la procesarea acestor dosare pentru a urgent rezolvarea lor.
"Am terminat ieri a 10-a zi de minister. 10 zile in care principala prioritate a fost organizarea si deblocarea schemelor de ajutor de stat. Asa cum am spus, mi se pare important ca statul sa-si respecte angajamentele. A promis oamenilor niste bani, este normal sa ii dea. Statul a fost acolo sa ia o parte din bani atunci cand economia crestea, acum ca economia este inchisa, e normal sa fie acolo sa o ajute. Poate n-as fi facut lucrurile la fel, de fapt, cu siguranta nu le-as fi facut la fel, dar acum trebuie sa deblocam ce avem si apoi construim mai bine pe viitor", a mentionat oficialul, potrivit Agerpres.
Conform aceleiasi surse, s-au facut eforturi suplimentare in ultimele zile pentru a urgent deblocarea schemelor de ajutor de stat COVID.
“Am adaugat mai multi oameni din minister sa lucreze pe procesarea dosarelor de rambursare. Am cerut oameni la ANPC, institutie aflata in subordinea ministerului, sa vina in agentiile regionale unde sunt procesate dosare. Am ameliorat platforma IT pentru a facilita procesarea mai rapida a dosarelor. Am cerut Ministerului Justitiei sa ne ajute sa putem implica experti externi in evaluarea dosarelor. Este o problema legata de functia publica care poate da bani publici, iar cei care nu sunt in functia publica nu pot face asta. Cautam solutii ca macar unele profesii reglementate de stat, care sunt legate de domeniul financiar, sa poata fi incluse in procesul de procesare a dosarelor”.
Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.