legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Sporuri la salariu pentru personalul DSP in starea de alerta. OUG 131/2020

sporuri salariu personal dspspor salariu directia sanatate publicaoug 131/2020 spor salariu dsp
Sporuri la salariu pentru personalul DSP in starea de alerta. OUG 131/2020
Ordonanta de urgenta nr. 131/2020 privind reglementarea unor masuri a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 720 din 10 august 2020.
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pe perioada starii de alerta personalul din cadrul directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti care executa, conduce sau coordoneaza misiuni si sarcini de serviciu pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 beneficiaza de un spor calculat la salariul de baza dupa cum urmeaza:
 
a) directorul executiv si directorii executivi adjuncti beneficiaza de un spor la salariul de baza de 40%;
 
b) functionarii publici incadrati in serviciul de control in sanatate publica beneficiaza de un spor la salariul de baza de 30%.
 
Sporul se acorda odata cu drepturile salariale aferente lunii august 2020.
 
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pe perioada starii de alerta personalul institutiilor prefectului implicat in activitati de prevenire si combatere a efectelor pandemiei de COVID-19, a carui finantare se asigura de la capitolul 51.01 "Autoritati publice si actiuni externe", beneficiaza de un spor de 30% la salariul de baza, cu exceptia prefectului si subprefectului.
 
Personalul din institutiile prefectului care va beneficia de acordarea sporului se stabileste prin ordin al prefectului la propunerea motivata a sefului nemijlocit, din care sa rezulte activitatea si modul de implicare in prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 si care au presupus un risc suplimentar si/sau un volum mai mare de munca.
 
 
Ordonanta de urgenta nr. 131/2020 privind reglementarea unor masuri
 
In considerarea faptului ca pe durata starii de alerta activitatile de supraveghere activa, depistare, carantinare sau izolare a cazurilor, urmarire a contactelor reprezinta masuri continue necesare pentru gestionarea adecvata a prevenirii si limitarii raspandirii infectiilor determinate de virusul SARS-CoV-2,
 
avand in vedere ca, potrivit atributiilor statuate in sarcina directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, acestea coordoneaza serviciile de asistenta medicala din teritoriu, organizeaza, coordoneaza si participa la asistenta medicala in caz de calamitati, epidemii, catastrofe si alte situatii deosebite, organizeaza, coordoneaza si raspund de pregatirea retelei sanitare pentru aparare, sub coordonarea Ministerului Sanatatii,
 
luand in considere necesitatea asigurarii de catre acest personal a unor masuri intr-un termen scurt astfel incat sa nu fie afectata sanatatea populatiei,
 
 
 
intrucat la nivelul acestor institutii publice exista inechitati in ceea ce priveste salarizarea,
 
tinand cont de faptul ca personalul din cadrul directiilor de sanatate publica este mult subdimensionat in raport cu atributiile instituite prin Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic,
 
avand in vedere atributiile constitutionale si legale pe care le are prefectul, pe care le realizeaza cu sprijinul personalului din cadrul institutiilor prefectului,
 
in vederea cresterii nivelului de responsabilitate si a gradului de implicare a institutiilor prefectului si directiilor de sanatate publica pentru diminuarea cazurilor de imbolnaviri/infectari cu COVID-19,
 
pentru respectarea si asigurarea regulilor de protectie si de sanatate a oamenilor, implicarea crescuta in activitatile de control a institutiilor prefectului, precum si monitorizarea suplimentara a zonelor de risc identificate,
 
luand in considerare ca nepromovarea prezentului act normativ in regim de urgenta poate avea consecinte nefavorabile asupra capabilitatii de pregatire a directiilor de sanatate publica si a institutiilor prefectului pentru gestionarea adecvata a prevenirii si limitarii raspandirii infectiilor determinate de virusul SARS-CoV-2,
 
in considerarea faptului ca elementele sus-mentionate definesc un context exceptional, care vizeaza interesul public general si care constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata,
 
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
 
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1. -
 
 
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pe perioada starii de alerta instituite prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si prelungita prin Hotararea Guvernului nr. 476/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Hotararea Guvernului nr. 553/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea prevenirii si combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, personalul din cadrul directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti care executa, conduce sau coordoneaza misiuni si sarcini de serviciu pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 beneficiaza de un spor calculat la salariul de baza dupa cum urmeaza:
 
a) directorul executiv si directorii executivi adjuncti beneficiaza de un spor la salariul de baza de 40%;
 
b) functionarii publici incadrati in serviciul de control in sanatate publica beneficiaza de un spor la salariul de baza de 30%.
 
(2) Cuantumul sporului prevazut la alin. (1) nu se ia in calcul la determinarea limitei prevazute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(3) Sporul prevazut la alin. (1) se acorda odata cu drepturile salariale aferente lunii august 2020.
 
Art. 2. -
Prevederile art. 8 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica si pentru perioada prevazuta la art. 1.
 
Art. 3. -
Cuantumul indemnizatiei de detasare prevazute la art. 19 alin. (3) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic nu se ia in calcul la determinarea limitei prevazute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. 4. -
 
 
Suma sporurilor pentru conditii de munca acordata peste limita minima, stabilita conform prevederilor art. 23 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar, inclusiv pentru personalul de specialitate din structurile paraclinice medico-sanitare si personalul paramedical, implicat direct in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19, nu se ia in calcul la determinarea limitei prevazute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. 5. -
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pe perioada starii de alerta instituite prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si prelungita prin Hotararea Guvernului nr. 476/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Hotararea Guvernului nr. 553/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul institutiilor prefectului implicat in activitati de prevenire si combatere a efectelor pandemiei de COVID-19, a carui finantare se asigura de la capitolul 51.01 "Autoritati publice si actiuni externe", beneficiaza de un spor de 30% la salariul de baza, cu exceptia prefectului si subprefectului.
 
(2) Cuantumul sporului prevazut la alin. (1) nu se ia in calcul la determinarea limitei prevazute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(3) Personalul din institutiile prefectului care va beneficia de acordarea sporului se stabileste prin ordin al prefectului la propunerea motivata a sefului nemijlocit, din care sa rezulte activitatea si modul de implicare in prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 si care au presupus un risc suplimentar si/sau un volum mai mare de munca.
 
PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemneaza:
Viceprim-ministru,
Raluca Turcan
Ministrul sanatatii,
Nelu Tataru
p. Ministrul afacerilor interne,
Gheorghe Sorescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Vasile-Florin Citu
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Victoria Violeta Alexandru
Bucuresti, 7 august 2020.
 
Nr. 131.
 
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sporuri salariu personal dspspor salariu directia sanatate publicaoug 131/2020 spor salariu dsp

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 August 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Sporuri la salariu pentru personalul DSP in starea de alerta. OUG 131/2020 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Cercetare disciplinaraIntrebare: In cazul unei cercetari disciplinare, convocarea la cercetare disciplinara se poate efectua prin e-mail sau alta metoda online? De asemenea, intrevederea comisiei cu salariatul cercetat poate avea loc online, mai ales ca salariatul are contract de munca la domiciliu?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariata revenita din CCC. Modificare functie. Incetare CIM in perioada de probaIntrebare: O salariata revine din concediu crestere copil pana la 2 ani pe postul suspendat. Angajatorul ii propune un alt post in alt departament, salariata accepta. Se poate pune perioada de proba pentru noua pozitie? In aceasta situatie pot sa ii incetez contractul dupa perioada de proba? sau trebuie sa respect cele 6 luni de la revenirea din suspendare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]