E posibil sa fiti notificati de ANAF in perioada urmatoare

Isabela Alexe
Isabela Alexe
16 Iunie 2020
16 Iunie 2020
Isabela Alexe
Isabela Alexe
declaratii fiscaleinactivi fiscalinotificari anaf
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Daca Ministerul Muncii face progrese semnificative in ce priveste digitalizarea si transmiterea documentelor prin posta electronica, iata ca si din partea ANAF urmeaza in perioada urmatoare unele masuri care pentru unii contribuabili inseamna notificari oficiale din partea institutiei. 
 
In concret, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va transmite notificari tuturor contribuabililor care nu au depus declaratiile fiscale si care nu au solicitat regim derogatoriu, astfel incat sa fie evitata declararea starii de inactivitate a acestora.
 
Conform unui comunicat oficial, ANAF a transmis ca, potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii/platitorii care nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege sunt declarati inactivi fiscal si le sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii fiscale.
 
Retineti, de asemenea, ca unui contribuabil declarat inactiv i se anuleaza, conform legii, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA, iar inactivitatea se inscrie in cazierul fiscal al contribuabilului si al reprezentantilor legali ai acestuia. De asemenea, pentru a se reactiva, contribuabilul respectiv trebuie sa-si indeplineasca toate obligatiile declarative prevazute de lege si sa nu inregistreze obligatii fiscale restante.
 
De asemenea, conform OpANAF 934/2020, pentru declaratiile fiscale al caror termen legal de depunere s-a implinit in perioada starii de urgenta, notificarile de nedepunere a declaratiilor fiscale se emit in termen de 30 de zile de la data incetarii starii de urgenta.
Dupa expirarea termenului legal de depunere a declaratiilor fiscale, din data de 25 iunie 2020, organele fiscale aplica procedurile pentru identificarea contribuabililor care indeplinesc conditia pentru declararea inactivitatii fiscale potrivit art. 92 alin. (1) lit.a) din Codul de procedura fiscala.
 
Dupa  intocmirea listei contribuabililor care indeplinesc conditiile pentru a fi declarati inactivi fiscal, organele fiscale emit si comunica si notificarile privind privind indeplinirea conditiilor privind declararea ca inactiv. Potrivit reglementarilor in vigoare, contribuabilii au obligatia depunerii declaratiilor fiscale, la termenele prevazute de lege, iar aceasta obligatie se mentine si daca a fost efectuata plata obligatiei fiscale respective, precum si in cazul in care, in perioada de raportare nu rezulta sume de plata, dar exista obligatia declarativa prevazuta de lege.
 
In acest sens, se arata in comunicat, pentru a preveni declararea ca inactivi fiscal, acei contribuabili care isi suspenda activitatea si inregistreaza mentiunea privind inactivitatea temporara in Registrul comertului sau la entitatea care i-a autorizat pot beneficia, la cerere, de regimul derogatoriu de declarare a impozitelor si taxelor. Cererea privind acordarea regimului derogatoriu de declarare se depune la organul fiscal competent. Contribuabilii carora li se aproba aplicarea regimului de declarare derogatoriu nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale.
 
Contribuabilii care nu desfasoara activitate si nu beneficiaza de regimul derogatoriu de declarare, au obligatia depunerii declaratiei fiscale, la termenele prevazute de lege, inscriind zero la obligatia fiscala, evitand, in acest fel, inscrierea in registrul contribuabililor inactivi.
Obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declaratiilor, plata cu cardul si obtinerea de informatii). De asemenea, plata poate fi efectuata si prin internet banking sau ghiseul.ro.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]