Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Reglementarea pauzelor in cadrul unitatii. Cum procedam corect?

Ne propunem sa scoatem la lumina reglementarile corecte in ce priveste pauzele in cadrul unitatii care pot fi luate astfel incat timpul de 8 ore de munca sa nu aiba de suferit in ce priveste pontajul. 
 
In analiza urmatoare, avem ca exemplu o societate in cadrul careia intrarea/iesirea salariatilor se face cu cartela electronica, intocmindu-se pontaj electronic. 
 
Vom vedea astfel la ce ora ar trebui sa intre si sa iasa salariatul din incinta societatii, astfel incat sa nu fie afectat timpul de munca de 8 ore, cu timpul alocat echiparii/dezechiparii inaintea inceperii/dupa terminarea programului de munca.
 
Totodata, stabilim daca timpul alocat de catre salariati cu echiparea/dezechiparea inaintea inceperii/dupa terminarea programului de munca de 8 ore intra in durata timpului de munca de 8 ore.
 
Raspunsul specialistului:
 
Timpul alocat de catre salariati cu echiparea/dezechiparea inaintea inceperii/dupa terminarea programului de munca de 8 ore va intra sau nu va intra in durata timpului de munca de 8 ore, astfel cum angajatorul a reglementat acest aspect in contractul colectiv de munca iar in lipsa acestuia in Regulamentul intern.
 
Astfel, daca angajatorul stabileste ca in durata de 8 ore intra si timpul alocat salariatilor pentru echiparea si dezechiparea inaintea inceperii si dupa terminarea programului de munca de 8 ore, atunci salariatul va iesi la 8 ore dupa intrarea in unitate.
Daca angajatorul reglementeaza pauza de masa, alte pauze pe durata timpului de munca precum si o durata de 10 sau 15 minute necesara salariatilor pentru echipare si dezechipare, atunci la durata de 8 ore se adauga si perioadele de timp astfel reglementate.
 
 
Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru www.portalcodulmuncii.ro
 
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 03 Decembrie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Reglementarea pauzelor in cadrul unitatii. Cum procedam corect? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru optician - cod COR 731110Intrebare: Ma puteti ajuta cu o fisa de post pentru optician - cod COR 731110?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariul de baza lunar brut nu se acorda in functie de numarul zilelor lucratoareIntrebare: In cazul unei firme de constructii, daca un salariat care are salariu de incadrare 3000 lei iar in luna iunie (20 zile lucratoare) salariul brut realizat este de (3000 : 167.333) lei/ ora 160 ore = 2868.53 lei. Este corect 2868.53 lei sau trebuie sa realizeze 3000 lei?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]