Urmeaza sa clarificam mai multe aspecte care vizeaza incetarea contractului individual de munca pentru intrarea in concediu de maternitate.
In concret, o salariata are doua contracte de munca, unul nedeterminat de o ora si un alt contract de munca determinat cu 7 ore. Pentru intrarea in concediul de maternitate, i se suspenda contractele de munca.
Stabilim astfel ce se intampla cu contractul pe perioada determinata suspendat, avand in vedere ca la momentul acesta el ar fi trebuit sa se inchida.
Raspunsul specialistului:
Contractul incheiat pe durata determinata inceteaza de drept la data expirarii duratei pentru care a fost incheiat chiar daca salariata se afla in concediu de maternitate.
Asadar, pe durata concediului de maternitate contractul individual de munca este suspendat de drept in temeiul art. 50 lit. (a) din Codul muncii.
Conform art. 49 alin. (6) din Codul muncii, in cazul suspendarii contractului individual de munca se suspenda toate termenele care au legatura cu incheierea, modificarea, executarea sau incetarea contractului individual de munca, cu exceptia situatiilor in care contractul individual de munca inceteaza de drept.
Ori potrivit art. 56 alin. (1) lit. j) din Codul muncii, contractul individual de munca existent inceteaza de drept la data expirarii termenului contractului individual de munca incheiat pe durata determinata.
Asadar, chiar daca salariata se afla in concediu de maternitate, contractul incheiat pe durata determinata inceteaza de drept la data expirarii duratei contractului pentru care a fost incheiat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Popriri si plati voluntare. LimiteIntrebare: Sumele virate din venitul salariatului pentru C.A.R. sunt considerate popriri si se insumeaza cu cele de le executorii judecatoresti.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cumul de functii. Asigurare voluntara de sanatate. Ochelari de vedereIntrebare: Pentru un salariat care are 2 contracte de munca, este posibil ca acesta sa beneficieze de asigurare medicala la ambii angajatori? De asemenea, si de decontarea ochelarilor de vedere? Asta in conditiile in care in contractul colectiv de munca, politici si documentele interne nu este prevazuta nicio distinctie in ceea ce priveste acordarea asigurarii, respectiv decontarea ochelarilor? Se poate refuza o cerere a salariatului, despre care se stie ca a beneficiat si la celalalt angajator de aceleasi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<