Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Controlul de protectia datelor. Tot ce trebuie sa stiti in cazul unui control din partea ANSPDCP

control ANSPDCPcontrol protectia datelor angajaticontrol gdpr 2019
O parte esentiala a activitatii Autoritatii nationale de supraveghere (ANSPDCP) o reprezinta monitorizarea si controlul legalitatii prelucrarilor de date personale, prin intermediul controalelor denumite investigatii.

Cum ajungeti sa fiti controlat de ANSPDCP?

Investigatiile se pot realiza din oficiu sau ca raspuns la plangerile persoanelor vizate, printre care se pot numara si salariatii. In cazul investigatiilor din oficiu datele si informatiile pot fi obtinute din surse cum ar fi corespondenta primita de ANSPDCP, mass-media sau accesarea retelei de internet.

Este obligata ANSPDCP sa anunte controlul?

Investigatiile pot fi efectuate cu instiintarea operatorului sau se pot desfasura inopinat, fara anuntarea in prealabil, in scris. In cazurile in care investigatia este efectuata cu instiintarea operatorului, aceasta se efectueaza incepand cu data si ora anuntate de Autoritatea de supraveghere.

Unde se desfasoara investigatiile?

Ca modalitate de desfasurare investigatiile pot fi efectuate pe teren, la sediul ANSPDCP ori in scris (prin corespondenta).

Ce obligatii aveti cu ocazia controlului?

Principale obligatii pe cale le aveti in cazul unui controlului sunt:
a) sa permiteti personalului de control si sa asigure suportul necesar;
b) sa asigure accesul in incinte, la orice echipament, mijloc sau suport de prelucrare/stocare a datelor, inclusiv la cele care pot fi accesate la distanta;
c) sa puneti la dispozitie orice informatii si documente indiferent de suportul de stocare, inclusiv copii de pe acestea;
d) sa puneti la dispozitie documentele, certificate pentru conformitate cu originalul;
e) sa furnizati documente, informatii, inregistrarile si evidentele solicitate, precum si orice lamuriri necesare, fara a putea opune caracterul confidential al acestora;
f) sa permiteti personalului de control utilizarea echipamentelor de inregistrare si stocare audiovideo/foto, dupa caz.

Ce se intampla daca va opuneti controlului?

In situatia in care personalul de control este impiedicat in orice mod in exercitarea atributiilor, ANSPDCP poate solicita autorizarea judiciara, data prin incheiere de catre presedintele Curtii de Apel Bucuresti sau de catre un judecator delegat de acesta.

Pot sa fie audiati salariatii cu ocazia controlului?

Da, in cadrul investigatiilor personalul de control poate audia persoanele ale caror declaratii sunt considerate relevante si necesare desfasurarii investigatiei. Rezultatul audierii se consemneaza de catre personalul de control intr-o nota de audiere, semnata de participanti.

Ce trebuie sa faca DPO-ul in cazul unui control?

In cadrul activitatii de control, DPO-ul efectueaza, in principal urmatoarele activitati:
- participa efectiv la activitatea de investigatie pe teren a echipei de control;
- furnizeaza informatii solicitate de echipa de control;
- furnizeaza documente solicitate de echipa de control;
- semneaza procesul verbal de control.


Ce obligatii au reprezentantii ANSPDCP cand vin in control?


...citeste continuarea pe PortalProtectiaDatelor >>>


de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control ANSPDCPcontrol protectia datelor angajaticontrol gdpr 2019

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 20 Septembrie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Controlul de protectia datelor. Tot ce trebuie sa stiti in cazul unui control din partea ANSPDCP Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Contract de mandat presedinte bloc in anul 2015. Retineri presedinte. Retineri asociatieIntrebare: In anul 2015 , pentru functia de presedinte al unei asociatii de proprietari , s-a achitat suma de 800 lei,net / lunar, primit in mana, conform contractului de mandat aprobat in adunarea generala . Pentru aceasta suma de 800 de lei net, s-au achitat toate taxele si impozitele solicitate in anul respectiv, de catre asociatie, eu fiind pensionar iesit la termenul legal, astfel ca suma totala inscrisa in statul de plata ajungea la 1133 lei lunar. Intrebari: 1 - Din ce este formata diferenta de la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Demisia. Respetarea termenului de preaviz nu este considerat motiv imputabil angajatoruluiIntrebare: Conform Ordonanatei 92/2020 alin (2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri si (6) Obligatia prevazuta la alin. (2) nu se aplica in cazul in care incetarea contractului de munca intervine din motive neimputabile angajatorului. In cazul in care un salariat solicita incetarea contractului de munca in baza art. 81 alin. (1) - Codul muncii, cu respetarea termenului de preaviz (de 20 zile)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]