Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Reguli impuse de firme chiar daca GDPR-ul nu le prevede

reguli gdprregulament 679/2016conversatii private angajati
De cand a intrat in vigoare, Regulamentul de prelucrare a Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a adus nenumarate modificari si schimbari legislative, iar angajatorii si managerii HR ar trebui sa fie la curent cu acestea.

Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR) se aplica si activitatilor pe care le desfasurati dvs..
 
Importanta acestui document devine evidenta daca mentionam ca el instituie amenzi aproape neverosimile – 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri, mai multe detalii GRATUITE aici >>>


"Desi GDPR nu face referiri anume la aceste aspecte, tot mai multe institutii instituie reguli (mai degraba rezultate din prevederile ISO 27001 cred) referitoare la telefoanele mobile si laptopurile de serviciu - ex: pe telefoanele mobile nu va fi folosit decat mail-ul de serviciu, nu vor fi instalate FB, yahoo, gmail , etc, laptopurile de serviciu nu vor fi luate acasa iar pe ambele device-uri nu vor fi amestecate aspecte profesionale cu cele personale. Ati putea sa imi spuneti daca asta a devenit o obligatie si in conformitate cu ce prevederi? Si daca la un control, ANSPDCP poate solicita prin sondaj verificarea vreunui device?"

 

Raspunsul specialistilor de la PortalProtectiaDatelor:


Este demn de mentionat ca exista norme nationale si europene cu privire la monitorizarea angajatilor si necesitatea respectarii vietii private si de familie, a domiciliului si a corespondentei acestora.

Relatia angajat - angajator implica deseori nevoia de instituire a unui control asupra activitatii celui dintai, majoritatea angajatorilor instituie masuri de monitorizare a activitatii acestora, in scopul determinarii calitatii si cantitatii muncii angajatului. Acest lucru se poate face numai cu respectarea dreptului la viata privata, de familie si la corespondenta a angajatului, fiind necesar asadar sa existe un echilibru just intre dreptul angajatului si interesul angajatorului (recomandam sa consultati cauza Barbulescu contra Romaniei - Hotararea din 5 septembrie 2017.


...mai multe aici >>>


ATENTIE!

Angajatorul, prin monitorizarea pe care o realizeaza, nu ar trebui sa ia la cunostinta de continutul conversatiilor private ale angajatului, motiv pentru care este oportun sa instituie masuri tehnice si organizatorice de natura a departaja cele doua tipuri de date cu caracter personal aferente muncii prestate si de natura exclusiv personala.

Prelucrarea datelor cu caracter personal este reglementata explicit prin dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 679/2016, instituirea demarcatiei nete intre cele doua tipuri de date reprezinta in realitate o masura de protectie a angajatorului si deopotriva a angajatului si o necesitate a respectarii dispozitiilor in special art. 5, art. 6, art. 9, art. 12-14 s.a.m.d.

ANSPDCP poate constata cu ocazia efectuarii unui control cel putin faptul ca operatorul prelucreaza si alte date cu caracter personal in mod nejustificat, si anume cele referitoare la viata privata, de familie si la corespondenta ale angajatului decat cele mentionate in evidentele sale (spre exemplu, continutul unui email al angajatului catre logodnica sa), imprejurare ce poate conduce la aplicarea unor sanctiuni, conform art. 83 alin. 4 si 5 din Regulamentul (UE) 679/2016.



de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reguli gdprregulament 679/2016conversatii private angajati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 20 Noiembrie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Reguli impuse de firme chiar daca GDPR-ul nu le prevede Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Munca suplimentara. Modalitate de compensareIntrebare: Compensarea muncii suplimentare prin ore libere platite in urmatoarele 60 zile calendaristice dupa efectuarea acesteia. Am o intrebare legata de modul de compensare /plata al orelor prestate peste numarul de ore lucratoare din luna. S-a optat pentru compensarea orelor suplimentare cu timp liber platit in urmatoarele 60 de zile dupa efectuarea acesteia. Angajatul care a muncit suplimentar va beneficia de un numar de ore libere egal cu numarul de ore prestate suplimentar. Aceste ore ii vor fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Concediu pentru ingrijrea copilului cu dizabilitati. Stagiu pentru concediu medical.Concediu pentru crestere copilIntrebare: Avem o salariata care se afla in concediu creste copil cu handicap de aproximativ 4 ani (si-a reinnoit certificatul anual). La acest moment are contractul suspendat si ne-a anuntat ca este insarcinata cu cel de-al doilea copil. Care din cele 2 suspendari are prioritate: cea pentru copil cu handicap sau pentru cel de-al doilea copil? Mentionez ca beneficiaza de o indemnizatie pentru copilul cu handicap pana in luna martie(cand expira valabilitatea certificatului) cu posibilitea de prelungire. Nu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]