Ce trebuie sa faceti dvs., in calitate de manager HR, pentru a nu incalca prevederile acestui Regulament si pentru a nu pune firma in pericol?
Folositi acest ghid conceput special pentru Departamentul HR ca sa nu aveti probleme, informatii GRATUITE aici >>>
"Suntem o companie de comert cu 12 angajati. Intrebarea mea este daca putem sa tinem copii dupa cartile de identitate ale angajatilor firmei la dosarul de personal? Daca da, pe ce temei ne putem baza ca prelucrarea sa fie legala?"
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Raspunsul specialistilor de la Rentrop & Straton:
Incepem prin a va mentiona ca va puteti baza prelucrarea pe dispozitiile legale prevazute de art. 7 alin. 2 din H.G. nr. 905 din 14 decembrie 2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL).
Acesta indica: "Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru."
Asa ca legislatia in vigoare va sprijina in acest sens. Desigur ca prelucrarea datelor cu caracter personal este un subiect delicat, inca de la 25 mai 2018 cand a intrat in vigoare GDPR. Astfel, trebuie sa acordati o atentie sporita acestui capitol de fiecare data cand aveti nevoie de datele personale ale clientilor, angajatilor, etc.
Sursa: PortalProtectiaDatelor