Pe de alta parte, ponderea ridicata a beneficiilor asigura o flexibilitate mai mare in vederea adaptarii la un anumit context economic restrictiv, acestea putand fi mai usor diminuate sau eliminate decat salariile de baza (fiind, de regula, reglementate prin regulament intern sau contract colectiv de munca).
In contextul actual, este recomandabil ca beneficiile si bonusurile fixe sa fie reduse sau unele chiar eliminate, iar bonusurile variabile sa fie reproiectate.
Iata care sunt cele mai raspandite beneficii acordate in ultimii ani in Romania si principalele avantaje pe care le aduc:
● autoturismul de serviciu – reprezinta si un instrument necesar desfasurarii eficiente a activitatii;
● abonamentele la clinici medicale – asigura raspunsul rapid si eficient la problemele de sanatate ale angajatilor, probleme care afecteaza in mod direct productivitatea muncii.
O alta solutie aplicabila in contextul crizei economice pentru a reduce costurile salariale este inlocuirea formarii profesionale asigurate de catre furnizori externi cu formarea cu ajutorul formatorilor interni.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
40 Modele de Regulament Intern
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
In loc sa trimiteti 10 angajati la un curs de formare profesionala, alegeti varianta reducerii costurilor si trimiteti la formare un singur angajat – pe acela care are abilitati de comunicare si prezentare mai bune.
Ulterior, acesta va asigura formarea interna a celorlalti 9 angajati care au nevoie de instruire.
Va reamintim ca toate aceste componente de motivare a angajatilor – salariu fix, bonusuri variabile, bonusuri fixe si beneficii – care sunt parte a politicii salariale ale firmei, trebuie sa fie comple tate cu beneficii non-financiare.
De exemplu:
- o atmosfera de lucru placuta, colegiala, cu acces gratuit la cafea, ceai si apa;
- formarea profesionala a angajatilor, chiar si cu formatori interni;
- garantarea stabilitatii locului de munca cel putin pe o anumita perioada de timp.