Ce solutii anticriza sa aplicati acum in politica salariala a firmei dvs.

07 Iulie 2010
07 Iulie 2010
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In contextul crizei economice, cheia supravietuirii este de a gasi noi solutii, de a fi inovativ, iar aceasta se poate realiza numai prin stimularea angajatilor si prin dezvoltarea abilitatilor profesionale ale acestora.

In conditiile necesitatii reducerii costurilor, in special in cazul in care cheltuielile salariale fixe detin o pondere importanta in obligatiile curente de plata, orice fonduri suplimentare pentru premiere sunt dificil de asigurat.

De aceea, masura de premiere trebuie insotita de reduceri ale altor cheltuieli salariale, care sa scada presiunea asupra obligatiilor curente.


Cele 67 de strategii anticriza prin care Departamentul Resurse Umane contribuie la reducerea costurilor in firma! Detalii aici >>>


Astfel de reduceri de cheltuieli salariale puteti realiza prin urmatoarele metode:

● Eliminarea orelor suplimentare prin redistribuirea atributiilor intre angajati

● Reducerea duratei saptamanii de lucru de la 5 zile la 4 zile sau a programului de lucru de la 8 ore/zi la 6 ore/zi

● Reducerea sau chiar eliminarea unor facilitati acordate angajatilor, precum evenimentele de socializare, team-buildingurile, programele recreative etc.

● Reducerea bugetelor de training si inlocuirea acestor activitati cu programe de instruire interna (mentorat, formare realizata de catre angajati din alte departamente etc.) sau cu alte programe de formare mai putin costisitoare.

Asigurarile de sanatate si de viata, precum si plata serviciilor medicale de baza sunt beneficii care ar trebui pastrate, deoarece contribuie la acel nivel de siguranta de care are nevoie orice angajat.

Sintetizand, politica salariala in contextul crizei trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici:

- sa fie conectata la obiectivele firmei;

- sa se bazeze in mod special pe componentele variabile ale veniturilor salariale;

- sa se concentreze pe nevoile de siguranta ale angajatilor:
● salariul de baza minim care permite acoperirea costurilor familiale curente;
● asigurari de viata si de sanatate sau/si servicii medicale de baza;

- sa fie motivanta pentru angajat, in sensul de a-l face sa gaseasca solutii inovative la problemele firmei;

- sa ia in considerare principiul 20-80, respectiv faptul ca 20% din angajati genereaza 80% din profitul companiei, in acest context fiind importanta identificarea angajatilor-cheie si recompensarea lor corespunzatoare.


Cele 67 de strategii anticriza prin care Departamentul Resurse Umane contribuie la reducerea costurilor in firma! Detalii aici >>>


Atentie! Modificarea oricarui sistem de salarizare trebuie facuta cu acordul angajatilor, iar acestia trebuie sa fie convinsi de faptul ca solutia propusa este de tipul „castig-castig”, atat pentru firma, cat si pentru ei insisi.

O alta solutie eficienta in aceasta perioada este aceea de a inlocui sistemul de recompense financiare cu recompense de natura cheltuielilor deductibile.

Asadar, inlocuiti premiile si alte stimulente financiare acordate angajatilor cu recompense de natura cheltuielilor deductibile definite de Codul fiscal:

tichete de masa – in locul cresterii veniturilor salariale;

● cotizatii platite la asociatii profesionale care, in schimbul cotizatiilor, vor furniza programe de formare gratuita pentru angajatii dvs., solutie care va reduce investitiile cu programele de instruire;

● asigurari de sanatate, in limita a 250 euro pe an, in locul premierii performantei.

In ceea ce priveste salariile, sfatul nostru este sa negociati salarii brute, si nu salarii nete.

In contextul crizei economice, statul este supus presiunilor financiare si, din acest motiv, masurile aplicate sunt impredictibile.

Pentru a acoperi deficitele bugetare, autoritatile publice sunt predispuse sa mareasca impozitele si contributiile si, in cele mai multe cazuri, se orienteaza spre cresterea contributiilor si taxelor platite

In acest caz, daca salariile sunt negociate la nivelul sumelor nete, atunci costurile suplimentare datorate cresterii impozitelor si taxelor pentru angajat sunt platite de angajator.


Cele 67 de strategii anticriza prin care Departamentul Resurse Umane contribuie la reducerea costurilor in firma! Detalii aici >>>


Este preferabil sa renegociati salariile in vederea trecerii lor la salarii brute negociate si astfel acest risc este preluat de angajat.

Daca impozitarea angajatului scade, acesta beneficiaza de venituri mai ridicate, dar riscul suportarii de catre angajator a unor costuri suplimentare se elimina.

Sfatul nostru este sa negociati un pachet salarial anual, in defavoarea salariilor lunare – in acest fel angajatul va avea o imagine corecta asupra intregului efort financiar pe care il face firma cu el.

De exemplu, prezentati angajatului un pachet salarial format din:
● salariul de baza de 24.000 lei/an;
● tichete de masa in valoare de 2.030 lei/anual;
● masina de serviciu la dispozitie, reprezentand echivalentul a 30.000 lei anual daca ar fi inchiriata;
● abonament anual de 2.400 lei la o clinica medicala.

In total, pachetul salarial se ridica la 58.430 anual – o suma mult mai relevanta decat 2.000 lei/luna si alte facilitati.

Mai multe strategii anticriza prin care Departamentul Resurse Umane contribuie la reducerea costurilor in firma gasiti aici >>>

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]