Solutii de temporizare a masurilor de executare silita

07 Iulie 2010
07 Iulie 2010
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In contextul actual, conservarea resurselor societatii si directionarea catre tintele prioritare reprezinta un obiectiv important. Existenta unor eventuale obligatii fiscale neachitate sau identificarea unor diferente de catre organele de inspectie nu reprezinta sub nicio forma evaziune fiscala.

Neplata obligatiilor fiscale poate avea cauze obiective – inexistenta disponibilitatilor financiare necesare – sau poate fi asumata de catre contribuabil in cazul in care exista temporar alte prioritati.

Desigur ca, in cel de-al doilea caz, dispozitiile legale impun o serie de restrictii si sanctiuni deosebit de puternice, astfel incat sunt de evitat. Astfel, potrivit art. 6 din Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale nr. 241/2005, constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 3 ani sau cu amenda retinerea si nevarsarea, cu intentie, in cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa. Asadar, este necesara atentie in situatia acestor categorii de obligatii fiscale.


Luati intotdeauna deciziile corecte referitoare la salarizare! Evitati neintelegerile cu angajatii in probleme de legislatia muncii! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>


In prezent nu exista proceduri veritabile de amanare a executarii silite ori de plata esalonata a sumelor datorate. Cu toate acestea, mizand pe complexitatea procedurii si, implicit, a posibilitatilor de contestare, dar si pe interesul organelor fiscale de a incasa sumele cuvenite bugetului fara proceduri complicate si de durata, pot fi initiate proceduri informale care sa determine o atitudine mai rezervata a organelor de executare, permitand astfel plata esalonata a sumelor datorate.

In acest sens, va oferim mai jos modelul unei solicitari adresate organelor fiscale, in cuprinsul careia vor fi identificate si restrictiile impuse de lege acestor autoritati, ce pot fi utilizate ca temei de contestare.

*************

ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE ...........................

 
Subscrisa SC ............... cu sediul in ....................., cod de identificare fiscala ..................., formuleaza prezenta cerere de neincepere a executarii silite asupra veniturilor si bunurilor societatii, in conditiile in care societatea isi executa in mod voluntar obligatia de plata a sumelor rezultate din ............................... .

Prin platile deja efectuate si cele viitoare ale societatii noastre urmeaza a stinge integral si voluntar obligatiile stabilite in sarcina sa, insa in concordanta cu posibilitatile reale ale societatii si in raport de ordinea de executare a bunurilor prevazuta la art. 142 alin. (1) indice 1 din Codul de procedura fiscala.

In solicitarea formulata de societatea noastra urmeaza a fi avute in vedere platile deja efectuate in contul obligatiilor fiscale restante. Avand in vedere plata efectuata de catre societate, urmeaza a fi aplicate in mod corespunzator prevederile art. 141 alin. (1) indice 1 potrivit caruia in titlul executoriu se inscriu toate creantele fiscale neachitate la scadenta, ceea ce la acest moment nu corespunde realitatii, sumele din decizia de impunere nemaifiind cele datorate la data prezentei cereri.

Solicitarea societatii noastre are in vedere recuperarea creantelor si respectiv stingerea obligatiilor stabilite in sarcina societatii, insa in raport cu posibilitatile obiective ale acesteia de a face plata sumelor stabilite cu titlu de diferente de obligatii fiscale si accesorii.

In locul masurilor restrictive de executare silita care privesc limitarea procedurilor de executare, in conditiile art. 142 din Codul de procedura fiscala, societatea noastra are in vedere evitarea temporizarii acesteia ori initierea unor actiuni de corectie a masurilor neconforme, prin executarea voluntara a obligatiilor de plata, fara a periclita functionarea societatii.

Suntem convinsi ca parcurgerea riguroasa a masurilor de executare silita, cenzurata in mod riguros prin procedurile de contestare si de suspendare a executarii silite potrivit art. 172 respectiv art. 215 din Codul de procedura civila, se va dovedi cu mult mai putin eficienta decat conformarea voluntara la care societatea noastra este dispusa, insa in conditiile economice speciale ale acestei perioade.


Luati intotdeauna deciziile corecte referitoare la salarizare! Evitati neintelegerile cu angajatii in probleme de legislatia muncii! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>


In aceste conditii, subliniem nu numai limita executarii bunurilor debitorului de 150% din valoarea creantelor fiscale neachitate ce se afla intr-o continua modificare datorita platilor voluntare ce vor fi efectuate, ci si expunerea in cazul procedurilor de contestare in situatia in care limitele sunt depasite. Nu in ultimul rand, trebuie avuta in vedere ordinea de sechestrare si valorificare a bunurilor prevazuta de art. 142 alin. (1) indice 1 din Codul de procedura fiscala, si anume:

 1. bunurile mobile si imobile care nu sunt direct folosite in activitatea ce constituie principala sursa de venit;
 2. bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate pentru desfasurarea activitatii care constituie principala sursa de venit;
 3. bunurile mobile si imobile ce se afla temporar in detinerea altor persoane in baza contractelor de arenda, de imprumut, de inchiriere, de concesiune, de leasing si altele;
 4. ansamblu de bunuri;
 5. masini-unelte, utilaje, materii prime si materiale si alte bunuri mobile, precum si bunuri imobile ce servesc activitatii care constituie principala sursa de venit;
 6. produse finite.

Mentionam restrictia prevazuta de alin. (1) indice 2 al articolului precizat, cu privire la posibilitatea trecerii la sechestrarea bunurilor din urmatoarea categorie din cele enumerate numai daca valorificarea celor sechestrate anterior nu este posibila.

Avand in vedere cele de mai sus, societatea intelege sa isi execute obligatiile de plata si sa nu uzeze, in conditiile insusirii de catre organul de executare a solicitarii formulate prin prezenta, de modalitatile de ingradire si temporizare a executarii silite, in conditiile in care organul de executare nu va proceda la alte masuri de executare silita cu exceptia somatiei de plata.

Avand convingerea ca solicitarea noastra va fi avuta in vedere in mod corespunzator, va asiguram de intreaga noastra consideratie.

SC ..................................... ,

Administrator

Luati intotdeauna deciziile corecte referitoare la salarizare! Evitati neintelegerile cu angajatii in probleme de legislatia muncii! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]