8 situatii in care angajatorii pot incheia contracte de munca pe durata determinata

contract de munca pe durata determinatacontract pe durata determinataincetarea contractului individual de muncacontract individual de munca pe durata determinata
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Avem salariati ce detin contracte de munca pe durata nedeterminata si salariati ce detin contracte de munca pe durata determinata, de la caz la caz.

Asa cum bine stim, chiar daca ne dorim CIM pe durata determinata, fiind o solutie convenabila in numeroase situatii, Codul Muncii ne limiteaza acest drept prin intermediul unor exceptii foarte clare. Putem incheia contracte pe durata determinata in anumite situatii concrete.


Cand se poate incheia contract de munca pe durata determinata cu un salariat:


1. inlocuirea unui salariat in cazul suspendarii contractului sau de munca, cu exceptia situatiei in care acel salariat participa la greva;

2. cresterea si/sau modificarea temporara a structurii activitatii angajatorului;

3. desfasurarea unor activitati cu caracter sezonier;

4. in situatia in care este incheiat in temeiul unor dispozitii legale emise cu scopul de a favoriza temporar anumite categorii de persoane fara loc de munca;

5. angajarea unei persoane care, in termen de 5 ani de la data angajarii, indeplineste conditiile de pensionare pentru limita de varsta;

6. ocuparea unei functii eligibile in cadrul organizatiilor sindicale, patronale sau al organizatiilor neguvernamentale, pe perioada mandatului;

7. angajarea pensionarilor care, in conditiile legii, pot cumula pensia cu salariul;

8. in alte cazuri prevazute expres de legi speciale ori pentru desfasurarea unor lucrari, proiecte sau programe.


Asa cum bine stim, contractul individual de munca pe durata determinata nu se poate incheia pe o perioada mai indelungata de 36 de luni.

In situatia in care avem un contract de munca pe durata determinata care inlocuieste un contract de munca suspendat (spre exemplu salariatul aflat in CCC), durata sa va expira  la momentul incetarii motivelor care au determinat suspendarea contractului de munca al salariatului titular. Cu alte cuvinte, cand salariatul aflat in CCC se intoarce la locul de munca, va avea loc incetarea de drept a contractului pe munca pe durata determinata.


Nu neglijam faptul ca orice contract de munca pe durata determinata se poate prelungi pentru perioada realizarii unui proiect, program sau lucrare, doar cu acordul salariatului. Intre parti se pot incheia succesiv maxim 3 contracte de munca pe durata determinata.

Contractele de munca incheiate in termen de 3 luni de la incetarea unui contract de munca pe durata determinata sunt considerate contracte succesive si nu pot avea o durata mai mare de 12 luni fiecare.


Conform legislatiei in vigoare, durata unui CIM pe durata determinata se poate prelungi prin act aditional anterior expirarii.

Inainte ca CIM pe durata determinata sa ajunga la expirarea termenului sau, vom inregistra in Revisal modificarea duratei contractului.


Va amintim cu aceasta ocazie si faptul ca orice contract de munca pe durata determinata se poate modifica in CIM pe durata nedeterminata cu acordul salariatului.

Insa chiar daca salariatul si-ar da acordul, angajatorul nu ar avea voie sa modifica un CIM pe durata nedeterminata in CIM pe durata determinata. Ar fi din partea salariatului o renuntare la drepturile conferite de legislatia muncii.



de Maria Nicutar


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de munca pe durata determinatacontract pe durata determinataincetarea contractului individual de muncacontract individual de munca pe durata determinata

Data aparitiei: 09 Mai 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

8 situatii in care angajatorii pot incheia contracte de munca pe durata determinata Nota: 4.14 din 5 - 11 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]