legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Elaborarea instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca

Florina Mohanu
Florina Mohanu
18 Februarie 2015
18 Februarie 2015
Florina Mohanu
Florina Mohanu
reglementarile de securitate si sanatate in munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Elaborarea instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca este o obligatie a angajatorilor prevazuta de Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca (art. 13 pct. e)). Potrivit aceleiasi legi, nerespectarea de catre angajator a acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 de lei la 8.000 de lei (art. 39 alin (4)).

Scopul elaborarii instructiunilor proprii este acela de a completa si/sau aplica reglementarile de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii/intreprinderii, precum si ale locurilor de munca/posturilor de lucru.

La elaborarea instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca trebuie sa se tina seama de identificarea si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru. Pe baza evaluarii riscurilor, in instructiunile proprii se vor prevedea toate masurile de prevenire si protectie de natura tehnica, organizatorica, igienico-sanitara si de alta natura, necesare pentru diminuarea riscurilor pentru lucratori si/sau al eliminarii surselor de pericol.

De asemenea, instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca le revine rolul de a completa si detalia prevederile reglementarilor de securitate si sanatate in munca la conditiile concrete din activitatea si locurile de munca/posturile de lucru, respectiv:
Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca;

Hotararea de Guvern nr. 1425/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii nr. 319/2006;
Hotararile de Guvern care stabilesc cerintele minime de securitate si sanatate in munca aplicabile activitatilor si conditiilor concrete din unitate/intreprindere.

Prin urmare, ca sa raspunda obligatiei legale de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca, angajatorul trebuie sa completeze legislatia primara prin instructiuni proprii, astfel incat sa fie stabilite toate masurile si modalitatile de actiune pentru prevenirea tuturor riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala.

NOUTATI din Legislatia muncii

REGES-ONLINE: Ce trebuie sa faceti pana pe 30 septembrie 2025?


 Conform reglementarilor, angajatorii au doua obligatii esentiale:

1. Inregistrarea in platforma REGES-ONLINE
2. Completarea si transmiterea tuturor datelor pentru contractele active de munca care nu sunt deja inregistrate in sistemul anterior

Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul
Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges)

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]