Elaborarea instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca

reglementarile de securitate si sanatate in munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Elaborarea instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca este o obligatie a angajatorilor prevazuta de Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca (art. 13 pct. e)). Potrivit aceleiasi legi, nerespectarea de catre angajator a acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 de lei la 8.000 de lei (art. 39 alin (4)).

Scopul elaborarii instructiunilor proprii este acela de a completa si/sau aplica reglementarile de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii/intreprinderii, precum si ale locurilor de munca/posturilor de lucru.

La elaborarea instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca trebuie sa se tina seama de identificarea si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru. Pe baza evaluarii riscurilor, in instructiunile proprii se vor prevedea toate masurile de prevenire si protectie de natura tehnica, organizatorica, igienico-sanitara si de alta natura, necesare pentru diminuarea riscurilor pentru lucratori si/sau al eliminarii surselor de pericol.

De asemenea, instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca le revine rolul de a completa si detalia prevederile reglementarilor de securitate si sanatate in munca la conditiile concrete din activitatea si locurile de munca/posturile de lucru, respectiv:
Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca;

Hotararea de Guvern nr. 1425/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii nr. 319/2006;
Hotararile de Guvern care stabilesc cerintele minime de securitate si sanatate in munca aplicabile activitatilor si conditiilor concrete din unitate/intreprindere.

Prin urmare, ca sa raspunda obligatiei legale de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca, angajatorul trebuie sa completeze legislatia primara prin instructiuni proprii, astfel incat sa fie stabilite toate masurile si modalitatile de actiune pentru prevenirea tuturor riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Florina Mohanu


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reglementarile de securitate si sanatate in munca

Data aparitiei: 18 Februarie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Elaborarea instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]