Aproape 74% dintre romani cred ca vor cheltui mai multi bani in a doua jumatate din 2024

Ioana Pavel
Ioana Pavel
02 Iulie 2024
02 Iulie 2024
Ioana Pavel
Ioana Pavel
inflatie cheltuieli
Aproape 74% dintre romani cred ca vor cheltui mai multi bani in a doua jumatate din 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conform unui studiu recent, aproape trei sferturi dintre romani (74%) percep inflatia ca principalul motiv pentru care vor cheltui mai mult in urmatoarea jumatate de an.
 
Aceste informatii reies dintr-un sondaj publicat recent de PwC, observa Agerpres.
 
Rezultatele cercetarii PwC Voice of Consumer 2024 arata ca sapte din zece consumatori estimeaza ca, in urmatoarele sase luni, vor cheltui mai mult pentru alimente, imbracaminte, produse de bricolaj (DIY) si calatorii.
 
In context, raportul calitate-pret mai bun si ofertele promotionale sunt caracteristicile cele mai apreciate de consumatorii romani atunci cand aleg un produs, dar si de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% dintre respondenti afirma ca reducerile, urmate de ofertele promotionale sunt principalele motive pentru care aleg sa schimbe brandul cumparat.
 

Romanii vor sa cumpere produse sustenabile

In ciuda presiunii preturilor, cinci din zece consumatori isi exprima intentia de a cumpara mai mult produse sustenabile.
 
Decizia de cumparare este influentata in special de reclamele de pe retelele sociale, in opinia a peste 70% dintre cei chestionati, similar omologilor lor la nivel mondial.
 
Cea mai populara aplicatie de social media din Romania ramane Facebook, in timp ce utilizatorii mai tineri prefera Instagram si TikTok.
 
In ceea ce priveste canalele de vanzare, magazinul fizic ramane popular, dar si cele online castiga teren. Lunar, 36% dintre consumatorii romani cumpara din magazinele fizice, dar procente apropiate, insemnand 29%, respectiv 31%, fac cumparaturi online pe PC sau smartphone.
 
Plata contactless este preferata de 44% dintre consumatorii romani, peste nivelul inregistrat in ECE si la nivel global, iar 28% aleg prefera tehnologia de "self checkout" (comparativ cu 34% in ECE si 38% la nivel global). Circa un sfert dintre consumatorii din Romania si de la nivel global ar prefera o experienta de magazin complet automatizata.
 
In cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de tari si teritorii, printre care si Romania.
 
NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]