Conform unui studiu recent, aproape trei sferturi dintre romani (74%) percep inflatia ca principalul motiv pentru care vor cheltui mai mult in urmatoarea jumatate de an.
Aceste informatii reies dintr-un sondaj publicat recent de PwC, observa
Agerpres.
Rezultatele cercetarii PwC Voice of Consumer 2024 arata ca sapte din zece consumatori estimeaza ca, in urmatoarele sase luni, vor cheltui mai mult pentru alimente, imbracaminte, produse de bricolaj (DIY) si calatorii.
In context, raportul calitate-pret mai bun si ofertele promotionale sunt caracteristicile cele mai apreciate de consumatorii romani atunci cand aleg un produs, dar si de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% dintre respondenti afirma ca reducerile, urmate de ofertele promotionale sunt principalele motive pentru care aleg sa schimbe brandul cumparat.
Romanii vor sa cumpere produse sustenabile
In ciuda presiunii preturilor, cinci din zece consumatori isi exprima intentia de a cumpara mai mult produse sustenabile.
Decizia de cumparare este influentata in special de reclamele de pe retelele sociale, in opinia a peste 70% dintre cei chestionati, similar omologilor lor la nivel mondial.
Cea mai populara aplicatie de social media din Romania ramane Facebook, in timp ce utilizatorii mai tineri prefera Instagram si TikTok.
In ceea ce priveste canalele de vanzare, magazinul fizic ramane popular, dar si cele online castiga teren. Lunar, 36% dintre consumatorii romani cumpara din magazinele fizice, dar procente apropiate, insemnand 29%, respectiv 31%, fac cumparaturi online pe PC sau smartphone.
Plata contactless este preferata de 44% dintre consumatorii romani, peste nivelul inregistrat in ECE si la nivel global, iar 28% aleg prefera tehnologia de "self checkout" (comparativ cu 34% in ECE si 38% la nivel global). Circa un sfert dintre consumatorii din Romania si de la nivel global ar prefera o experienta de magazin complet automatizata.
In cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de tari si teritorii, printre care si Romania.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<