"La organizarea unui eveniment, in afara companiei, teambuilding, petrecere campeneasca, altele, ce documente trebuie intocmite dpdv ssm? Exista instructiune proprie de ssm unde se explica ce au voie si ce nu, ce se poate intampla. De asemenea exista pe platforma de invatare material de instruire pentru activitati organizate de companie."
Raspunsul specialistului:
Team building-ul este o tehnica de management si de
resurse umane utilizata pentru imbunatatirea eficientei si performantei grupurilor de lucru prin diverse activitati.
Angajatii dvs. cunosc ce obligatii au pe linie SSM?
ITM-ul controleaza foarte strict acest lucru si aplica amenzi de pana la 8.000 de lei! Va oferim MODELE DE TESTE adaptate cerintelor sectorului dvs. de activitate!
Puteti dovedi pe loc inspectorilor ca v-ati verificat angajatii pe linie SSM, detalii AICI >>>
Responsabilitatea angajatorului din punct de vedere SSM in timpul activitatilor de teambuilding incumba din art. 30, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca:
In sensul prevederilor art. 5 lit. g), este, de asemenea,
accident de munca “accidentul survenit in cadrul activitatilor cultural-sportive organizate, in timpul si din cauza indeplinirii acestor activitati”.
De cele mai multe ori, intrebarile apar cand accidentul a avut loc cand firma a decis sa puna in program activitati cu risc sau i-a incurajat pe angajati sa consume alcool si chiar a platit toate acele bauturi etc.
Daca perioada de teambuilding se desfasoara pe parcursul mai multor zile si se transforma in weekend-uri cu activitati populare, cum ar fi degustare de vinuri, plimbare cu barca, ski si calarie, paintball etc. atunci ar putea creste riscul de producere de accidente, in mare parte din cauza consumului de alcool sau expunerea la activitati periculoase.
Nu exista o instructiune SSM pentru teambuilding intrucat activitatile desfasurate pot fi multiple si nu se desfasoara in timpul programului de munca.
Reguli recomandate pentru organizator:
- Elaborarea unui program al activitatilor care va fi adus la cunostinta participantilor;
- Asigurarea unui transport organizat la locatia stabilita;
- Desemnarea unei persoane responsabile cu supravegherea activitatilor desfasurate;
- Evitarea oricarei activitati care poate induce o situatie nesigura sau risc identificat si neevaluat si pentru care nu exista masuri de protectie;
- Interdictia consumului de alcool si a drogurilor de catre participant in timpul activitatilor organizate;
- Obligativitatea utilizarii echipamentului de protectie in situatia activitatilor fizice (drumetii, ecalada, calorie, plimbari cu ambarcatiuni si ATV –uri etc.);
- Interdictia organizarii activitatilor care implica utilizarea unor obiecte ascutite si taioase
Un raspuns oferit in mai 2024, de4 catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in securitate si sanatate in munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Atestat pentru angajare paznic. ExceptiiIntrebare: Putem angaja fara atestat de paza, pe perioada nedeterminata, pe postul de agent de securitate, o persoana care a avut calitatea de politist /cadru militar sau soldat/gradat voluntar? Multumesc,
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru programatorIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu o fisa de post pentru programator cod COR 251202
vezi AICI raspunsul specialistilor <<