"La organizarea unui eveniment, in afara companiei, teambuilding, petrecere campeneasca, altele, ce documente trebuie intocmite dpdv ssm? Exista instructiune proprie de ssm unde se explica ce au voie si ce nu, ce se poate intampla. De asemenea exista pe platforma de invatare material de instruire pentru activitati organizate de companie."
Raspunsul specialistului:
Team building-ul este o tehnica de management si de
resurse umane utilizata pentru imbunatatirea eficientei si performantei grupurilor de lucru prin diverse activitati.
Angajatii dvs. cunosc ce obligatii au pe linie SSM?
ITM-ul controleaza foarte strict acest lucru si aplica amenzi de pana la 8.000 de lei! Va oferim MODELE DE TESTE adaptate cerintelor sectorului dvs. de activitate!
Puteti dovedi pe loc inspectorilor ca v-ati verificat angajatii pe linie SSM, detalii AICI >>>
Responsabilitatea angajatorului din punct de vedere SSM in timpul activitatilor de teambuilding incumba din art. 30, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca:
In sensul prevederilor art. 5 lit. g), este, de asemenea,
accident de munca “accidentul survenit in cadrul activitatilor cultural-sportive organizate, in timpul si din cauza indeplinirii acestor activitati”.
De cele mai multe ori, intrebarile apar cand accidentul a avut loc cand firma a decis sa puna in program activitati cu risc sau i-a incurajat pe angajati sa consume alcool si chiar a platit toate acele bauturi etc.
Daca perioada de teambuilding se desfasoara pe parcursul mai multor zile si se transforma in weekend-uri cu activitati populare, cum ar fi degustare de vinuri, plimbare cu barca, ski si calarie, paintball etc. atunci ar putea creste riscul de producere de accidente, in mare parte din cauza consumului de alcool sau expunerea la activitati periculoase.
Nu exista o instructiune SSM pentru teambuilding intrucat activitatile desfasurate pot fi multiple si nu se desfasoara in timpul programului de munca.
Reguli recomandate pentru organizator:
- Elaborarea unui program al activitatilor care va fi adus la cunostinta participantilor;
- Asigurarea unui transport organizat la locatia stabilita;
- Desemnarea unei persoane responsabile cu supravegherea activitatilor desfasurate;
- Evitarea oricarei activitati care poate induce o situatie nesigura sau risc identificat si neevaluat si pentru care nu exista masuri de protectie;
- Interdictia consumului de alcool si a drogurilor de catre participant in timpul activitatilor organizate;
- Obligativitatea utilizarii echipamentului de protectie in situatia activitatilor fizice (drumetii, ecalada, calorie, plimbari cu ambarcatiuni si ATV –uri etc.);
- Interdictia organizarii activitatilor care implica utilizarea unor obiecte ascutite si taioase
Un raspuns oferit in mai 2024, de4 catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in securitate si sanatate in munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Punct de lucru cu minimum 5 salariati. Impozitul pe venitul din salariiIntrebare: Daca un angajator are peste 5 angajati la punctul de lucru, are obligatia sa solicite un alt CIF (CUI) pentru plata impozitului pe venit? Daca angajatorul are 3 angajati care presteaza activitate la sediul societatii si 6 angajati care presteaza activitate la punctul de lucru, cum se plateste impozitul pe salarii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Spor de vechime. Activitate prestata in ItaliaIntrebare: Un salariat, care anterior angajarii la societatea noastra a mai lucrat in Italia, a prezentat un extras cont asigurari sociale si un atestat privind cariera de asigurat in strainatate . Unde trebuie sa se adreseze in vederea obtinerii unor documente echivalente acestora avand in vedere legislatia din tara noastra , din care sa reiasa perioada lucrata ( cu norma intreaga/partiala, in ce activitate/functie ,etc) . In cadrul societatii noastre salariatii beneficiaza de spor de vechime in munca,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<