Va informam ca, in 2023, cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut cu aproape 14% fata de anul anterior, iar volumele achizitionate de gospodarii au revenit pe un trend ascendent (+2,3%), pe fondul temperarii inflatiei in acest sector.
Aceste date au fost semnalate Consumer Panel Services GfK Romania si citate de Agerpres.
Spre comparatie, avansul valoric al pietei FMCG a fost de 10,4% in 2022 fata de anul anterior. Inflatia a fost prezenta in peste 95% din categoriile FMCG relevante pentru consumul casnic (cu penetrare peste 2% in randul gospodariilor din Romania), se mentioneaza intr-un comunicat al companiei de consultanta.
"Pe de o parte avem volume in usoara crestere anul trecut fata de 2022, iar de cealalta parte fenomenul de downtrading - adica migrarea shopperilor catre produse din segmente inferioare de pret - continua sa ia amploare si sa impacteze negativ valoarea pietei bunurilor de larg consum. Printre categoriile cel mai afectate de down-trade se numara indulcitorii, bazele pentru mancaruri si alte produse ce potenteaza gustul preparatelor in casa, branza tofu sau untul", a afirmat Diana Scaunasu, managing director Consumer Panel Services GfK Romania, citata in comunicat.
In 2023 s-a remarcat si o crestere semnificativa a promotiilor in cosul de cumparaturi al romanilor. Astfel, produsele la promotie au ajuns sa detina o pondere valorica de peste 20% in totalul achizitiilor FMCG exclusiv Fresh Food realizate de gospodarii.
"In 2023, gospodariile din Romania au avut un comportament de cumparare mai calculat: au facut achizitii mai dese, dar in mare parte din categoriile monitorizate cosurile de cumparaturi au fost mai mici (ca si numar de produse sau volum). Activitatile promotionale par sa fi revenit in atentia tuturor: a crescut considerabil atat cota promotiilor in valoarea totala a achizitiilor FMCG pentru consumul casnic, cat si importanta misiunilor de cumparare promo-hunting: daca in 2022, ponderea acestora in numarul total de acte de cumparare inregistrate la nivel national era de 4,3%, anul trecut procentul a ajuns la 5,3%. Este un trend vizibil in toate canalele de vanzare, cu precadere in hypermaketuri, supermarketuri si online shops. In e-grocery, deja misiunile de cumparare de tip promo-hunting reprezinta peste 16% din totalul actelor de cumparare monitorizate", a subliniat Diana Scaunasu.
Comunicatul mai semnaleaza ca, la nivelul canalelor de vanzare, discounterii au continuat sa conduca topul cresterilor valorice cu un avans de peste 19%, in timp ce hypermarketurile si supermarketurile au avansat cu un ritm de circa 10% anul trecut fata de 2022. Mai mult, discounterii au devenit prima optiune a romanilor pentru achizitiile FMCG pentru consumul casnic, devansand hypermarketurile, cat si comertul traditional...mai multe
aici.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Decizie de numire a persoanei responsabile de hartuire la locul de muncaIntrebare: Ne puteti indruma in ceea ce priveste elementele obligatorii pe care trebuie sa le contina decizia cu numirea persoanei desemnate pentru hartuirea la locul de munca, precum si cu atributiile acesteia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Numirea unui salariat ca vicepresedinte cu contract de mandat. Situatia contractului individual de muncaIntrebare: Avem un angajat cu contract individual de munca care urmeaza sa fie numit in pozitia de Vicepresedinte al unei subsidiare din grup. In momentul in care se va incheia contractul de mandat ce se intampla cu actualul contract de munca? Este necesara incetarea raporturilor de munca sau contractul va fi doar suspendat pe intreaga perioada a mandatului de Vicepresedinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<