Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut cu aproape 14% in 2023

Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consumcheltuieli romani bunuri larg consum
Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut cu aproape 14% in 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va informam ca, in 2023, cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut cu aproape 14% fata de anul anterior, iar volumele achizitionate de gospodarii au revenit pe un trend ascendent (+2,3%), pe fondul temperarii inflatiei in acest sector.
 
Aceste date au fost semnalate Consumer Panel Services GfK Romania si citate de Agerpres.
 
Spre comparatie, avansul valoric al pietei FMCG a fost de 10,4% in 2022 fata de anul anterior. Inflatia a fost prezenta in peste 95% din categoriile FMCG relevante pentru consumul casnic (cu penetrare peste 2% in randul gospodariilor din Romania), se mentioneaza intr-un comunicat al companiei de consultanta.
 
"Pe de o parte avem volume in usoara crestere anul trecut fata de 2022, iar de cealalta parte fenomenul de downtrading - adica migrarea shopperilor catre produse din segmente inferioare de pret - continua sa ia amploare si sa impacteze negativ valoarea pietei bunurilor de larg consum. Printre categoriile cel mai afectate de down-trade se numara indulcitorii, bazele pentru mancaruri si alte produse ce potenteaza gustul preparatelor in casa, branza tofu sau untul", a afirmat Diana Scaunasu, managing director Consumer Panel Services GfK Romania, citata in comunicat.
 
In 2023 s-a remarcat si o crestere semnificativa a promotiilor in cosul de cumparaturi al romanilor. Astfel, produsele la promotie au ajuns sa detina o pondere valorica de peste 20% in totalul achizitiilor FMCG exclusiv Fresh Food realizate de gospodarii.
 
"In 2023, gospodariile din Romania au avut un comportament de cumparare mai calculat: au facut achizitii mai dese, dar in mare parte din categoriile monitorizate cosurile de cumparaturi au fost mai mici (ca si numar de produse sau volum). Activitatile promotionale par sa fi revenit in atentia tuturor: a crescut considerabil atat cota promotiilor in valoarea totala a achizitiilor FMCG pentru consumul casnic, cat si importanta misiunilor de cumparare promo-hunting: daca in 2022, ponderea acestora in numarul total de acte de cumparare inregistrate la nivel national era de 4,3%, anul trecut procentul a ajuns la 5,3%. Este un trend vizibil in toate canalele de vanzare, cu precadere in hypermaketuri, supermarketuri si online shops. In e-grocery, deja misiunile de cumparare de tip promo-hunting reprezinta peste 16% din totalul actelor de cumparare monitorizate", a subliniat Diana Scaunasu.
 
Comunicatul mai semnaleaza ca, la nivelul canalelor de vanzare, discounterii au continuat sa conduca topul cresterilor valorice cu un avans de peste 19%, in timp ce hypermarketurile si supermarketurile au avansat cu un ritm de circa 10% anul trecut fata de 2022. Mai mult, discounterii au devenit prima optiune a romanilor pentru achizitiile FMCG pentru consumul casnic, devansand hypermarketurile, cat si comertul traditional...mai multe aici.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consumcheltuieli romani bunuri larg consum

Data aparitiei: 20 Februarie 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut cu aproape 14% in 2023 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]