"Daca un salariat are cartea de identitate expirata de anul trecut si salariatul, desi a fost informat lunar sa isi schimbe actul de identitate si sa il prezinte la biroul Resurse Umane nu l-a adus, ii pot intocmi act aditional cu modificare de salariu?"
Raspunsul specialistului:
Potrivit prevederilor art. 17 alin.(3) lit.a) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, prsoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la identitatea partilor.
Totodata, conform alin.(4) al aceluiasi articol, elementele din informarea prevazuta la alin. (3) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca, orice modificare a unuia dintre aceste elemente in timpul executarii contractului individual de munca impunand incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege sau in contractul colectiv de munca aplicabil.
La art. 41 alin (3) din Codul muncii modificarea contractului individual de munca se refera la oricare dintre urmatoarele elemente:
a) durata contractului;
b) locul muncii;
c) felul muncii;
d) conditiile de munca;
e) salariul;
f) timpul de munca si timpul de odihna.
Se observa astfel ca printre datele care trebuie sa figureze in contractul individual de munca si, dupa caz, actul aditional, se numara si datele referitoare la identitatea partilor.
Conform art. 3 alin.(2) lit.b) din HG nr.905/2017 datele de identificare ale salariatilor sunt: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European – SEE.
Avand in vedere ca schimbarea cartii de identitate ca urmare a expirarii celei detinute de salariat nu presupune modificari ale numelui, prenumelui sau a codului numeric personal, apreciem ca aceasta nu este in masura sa impiedice incheierea unui act aditional intre parti, in conditiile legii.
Un raspuns oferit in martie 2023, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariatii nu pot renunta la perioada de preavizIntrebare: Daca angajatii renunta la perioada de preaviz, este in regula?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
SRL. Ce activitati pot presta administratoriiIntrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori (unul este si asociatul unic) ce tin de obiectul de activitate al societatii (transport alternativ-Bolt) fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<