Cultura organizationala a unei companii, desi este greu de definit, cuprinde un set de valori pe baza caruia se ghideaza toti angajatii. Chiar daca nu are o definitie exacta, cultura organizationala trebuie sa aiba principii cheie pentru a functiona optim, atat la nivelul angajatilor, cat si al echipelor manageriale. Atunci cand este solida, aceasta vine in sprijinul sustenabilitatii businessului pe termen lung.
Mai jos, sunt sase concepte cheie de care orice antreprenor trebuie sa tina cont, pentru a avea o cultura organizationala solida.
1. Crearea unui mediu de lucru care sa stimuleze productivitatea si creativitatea
Este greu sa multumesti fiecare angajat in parte, pentru ca nevoile sunt diferite, la fel cum este si modul de munca. Ce pot face antreprenorii, insa, este sa creeze spatii de lucru moderne, prin care sunt stimulate productivitata si creativitatea, intr-un mediu sanatos. IMMUNE Building Standard™, dezvoltat la initiativa
antreprenorului Liviu Tudor, este o certificare pentru cladiri ce are ca scop crearea unor spatii unde angajatii isi pot desfasura in conditii de siguranta sporita toate activitatile zilnice de la birou.
2. Echilibrul intre viata personala si cea profesionala chiar de la locul de munca
Echilibrul intre viata personala si cea profesionala este stimulentul creativitatii si productivitatii angajatilor. Atunci cand acestia simt ca au o delimitare exacta intre birou si timpul liber, altfel vad si munca.
Iar echilibrul porneste chiar de la locul de munca, prin spatii special amenajate pentru relaxarea angajatilor in timpul programului si in pauze precum zone de divertisment, fitness si spatii amenajate pentru relaxare si socializare.
3. Confort la birou prin asigurarea unei atmosfere placute de lucru
Confortul este diferit, la fel cum este si modul de munca al angajatilor. Pentru crearea unei atmosfere placute la birou, fiecare angajat are posibilitatea de a-si valorifica munca in stilul propriu.
Un sondaj recent arata ca 63% dintre angajati considera ca existenta in apropierea biroului a unor parcuri si spatii verzi ar ajuta la o mai buna relationare cu colegii de birou si, implicit, la un confort sporit. Astfel, angajatorii pot aduce natura cat mai aproape de birou, atat afara, prin amenajarea unor spatii verzi, dar si inauntru, prin crearea unor cladiri sustenabile si pline de plante.
4. Politica deschisa de comunicare
O cultura organizationala solida inseamna o comunicare eficienta si deschisa intre toti angajatii, indiferent de rolul lor in companie. Feedback-ul constructiv, oferit in perioade stabilite de la inceputul contractului, evaluarea obiectiva, toate pun baza unui business sanatos.
De asemenea, angajatorii trebuie sa isi sustina angajatii sa se implice in proiectele care nu sunt in cadrul companiei, pentru a le stimula creativitatea si dorinta de implicare. La fel cum trebuie sa incurajeze si orice idee pe care o au in legatura cu proiectele din companie si cu viziunea catre schimbare.
5. Flexibilitatea muncii si a spatiilor de birouri
Companiile viitorului sunt cele care au o cultura organizationala mereu adaptata realitatii vremii. Flexibilitatea muncii si a spatiilor de birouri nuanteaza brandul de angajator, pentru ca mereu va fi castigatoare in fata angajatilor.
Un orar de munca adaptat pentru stilul fiecarui angajat, birouri satelit, cu spatii dedicate pentru confort si productivate, toate vin cu un plus in fata angajatilor. Ele nu mai trebuie privite ca pe un beneficiu, ci integrate ca atare in cultura fiecarei companii.
6. Facilitati care raspund nevoilor angajatilor
Nevoile angajatilor pot sa se schimbe de la o luna la alta, de aceea, angajatorii trebuie sa fie flexibili in ceea ce priveste facilitatile oferite. Pentru o cultura organizationala solida, facilitatile standard nu mai aduc beneficii reale, fiindca trebuie adaptate in functie de timp si spatiu.
Printre ele se numara si spatiile co-working si co-living, locurile amenajate pentru copii, atunci cand parintii au sedinte, spatiile de relaxare individuala, cat si alaturi de echipa.
Cele sase concepte prezentate mai sus pot asigura o cultura organizationala solida, unde angajatii sa se simta multumiti de companie, dar si sa dea dovada de productivitate crescuta.
Sursa foto: Shutterstock.com
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Stabilirea sanctiunilor disciplinareIntrebare: Conform art. 250 din Codul muncii, angajatorul stabileste sanctiunea disciplinara aplicabila in functie de gravitatea abaterii, luand in considerare criterii precum comportamentul general in serviciu al salariatului si eventualele sanctiuni disciplinare aplicate anterior acestuia. In cazul unui salariat impotriva caruia, pe parcursul activitatii, au fost formulate mai multe plangeri legate de comportamentul sau, care insa nu au facut obiectul unei cercetari disciplinare, ori care a fost anterior...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pensie cu reducerea varstei standard de pensionare. Incetare CIMIntrebare: Vin cu rugamintea de a ne clarifica urmatoarea situatie. In cadrul unitatii noastre scolare avem o salariata nascuta la data de 06.01.1964 care si-a depus dosarul de pensionare incepand cu data de 01.09.2024, avand o vechime de 42 de ani in munca. In luna decembrie a i s-a comunicat decizia de pensionare. Intrebare: Salariata isi poate continua activitatea in baza aceluiasi contract individual de munca pana la implinirea varstei standard de pensionare fara suspendarea pensiei? Ce optiuni avem ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<