6 concepte cheie de care sa tii cont pentru a construi o cultura organizationala solida

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
28 Februarie 2023
28 Februarie 2023
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
6 concepte cheie de care sa tii cont pentru a construi o cultura organizationala solida
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cultura organizationala a unei companii, desi este greu de definit, cuprinde un set de valori pe baza caruia se ghideaza toti angajatii. Chiar daca nu are o definitie exacta, cultura organizationala trebuie sa aiba principii cheie pentru a functiona optim, atat la nivelul angajatilor, cat si al echipelor manageriale. Atunci cand este solida, aceasta vine in sprijinul sustenabilitatii businessului pe termen lung. 
 
Mai jos, sunt sase concepte cheie de care orice antreprenor trebuie sa tina cont, pentru a avea o cultura organizationala solida.
 
1. Crearea unui mediu de lucru care sa stimuleze productivitatea si creativitatea

Este greu sa multumesti fiecare angajat in parte, pentru ca nevoile sunt diferite, la fel cum este si modul de munca. Ce pot face antreprenorii, insa, este sa creeze spatii de lucru moderne, prin care sunt stimulate productivitata si creativitatea, intr-un mediu sanatos. IMMUNE Building Standard™, dezvoltat la initiativa antreprenorului Liviu Tudor, este o certificare pentru cladiri ce are ca scop crearea unor spatii unde angajatii isi pot desfasura in conditii de siguranta sporita toate activitatile zilnice de la birou. 

2. Echilibrul intre viata personala si cea profesionala chiar de la locul de munca

Echilibrul intre viata personala si cea profesionala este stimulentul creativitatii si productivitatii angajatilor. Atunci cand acestia simt ca au o delimitare exacta intre birou si timpul liber, altfel vad si munca. 
 
Iar echilibrul porneste chiar de la locul de munca, prin spatii special amenajate pentru relaxarea angajatilor in timpul programului si in pauze precum zone de divertisment, fitness si spatii amenajate pentru relaxare si socializare. 
 
3. Confort la birou prin asigurarea unei atmosfere placute de lucru

Confortul este diferit, la fel cum este si modul de munca al angajatilor. Pentru crearea unei atmosfere placute la birou, fiecare angajat are posibilitatea de a-si valorifica munca in stilul propriu. 
 
Un sondaj recent arata ca 63% dintre angajati considera ca existenta in apropierea biroului a unor parcuri si spatii verzi ar ajuta la o mai buna relationare cu colegii de birou si, implicit, la un confort sporit. Astfel, angajatorii pot aduce natura cat mai aproape de birou, atat afara, prin amenajarea unor spatii verzi, dar si inauntru, prin crearea unor cladiri sustenabile si pline de plante. 

4. Politica deschisa de comunicare

O cultura organizationala solida inseamna o comunicare eficienta si deschisa intre toti angajatii, indiferent de rolul lor in companie. Feedback-ul constructiv, oferit in perioade stabilite de la inceputul contractului, evaluarea obiectiva, toate pun baza unui business sanatos. 
 
De asemenea, angajatorii trebuie sa isi sustina angajatii sa se implice in proiectele care nu sunt in cadrul companiei, pentru a le stimula creativitatea si dorinta de implicare. La fel cum trebuie sa incurajeze si orice idee pe care o au in legatura cu proiectele din companie si cu viziunea catre schimbare. 
 
5. Flexibilitatea muncii si a spatiilor de birouri

Companiile viitorului sunt cele care au o cultura organizationala mereu adaptata realitatii vremii. Flexibilitatea muncii si a spatiilor de birouri nuanteaza brandul de angajator, pentru ca mereu va fi castigatoare in fata angajatilor. 
 
Un orar de munca adaptat pentru stilul fiecarui angajat, birouri satelit, cu spatii dedicate pentru confort si productivate, toate vin cu un plus in fata angajatilor. Ele nu mai trebuie privite ca pe un beneficiu, ci integrate ca atare in cultura fiecarei companii. 
 
6. Facilitati care raspund nevoilor angajatilor

Nevoile angajatilor pot sa se schimbe de la o luna la alta, de aceea, angajatorii trebuie sa fie flexibili in ceea ce priveste facilitatile oferite. Pentru o cultura organizationala solida, facilitatile standard nu mai aduc beneficii reale, fiindca trebuie adaptate in functie de timp si spatiu. 
 
Printre ele se numara si spatiile co-working si co-living, locurile amenajate pentru copii, atunci cand parintii au sedinte, spatiile de relaxare individuala, cat si alaturi de echipa.
 
Cele sase concepte prezentate mai sus pot asigura o cultura organizationala solida, unde angajatii sa se simta multumiti de companie, dar si sa dea dovada de productivitate crescuta. 
 
 
Sursa foto: Shutterstock.com
 
NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]