6 concepte cheie de care sa tii cont pentru a construi o cultura organizationala solida

6 concepte cheie de care sa tii cont pentru a construi o cultura organizationala solida
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cultura organizationala a unei companii, desi este greu de definit, cuprinde un set de valori pe baza caruia se ghideaza toti angajatii. Chiar daca nu are o definitie exacta, cultura organizationala trebuie sa aiba principii cheie pentru a functiona optim, atat la nivelul angajatilor, cat si al echipelor manageriale. Atunci cand este solida, aceasta vine in sprijinul sustenabilitatii businessului pe termen lung. 
 
Mai jos, sunt sase concepte cheie de care orice antreprenor trebuie sa tina cont, pentru a avea o cultura organizationala solida.
 
1. Crearea unui mediu de lucru care sa stimuleze productivitatea si creativitatea

Este greu sa multumesti fiecare angajat in parte, pentru ca nevoile sunt diferite, la fel cum este si modul de munca. Ce pot face antreprenorii, insa, este sa creeze spatii de lucru moderne, prin care sunt stimulate productivitata si creativitatea, intr-un mediu sanatos. IMMUNE Building Standard™, dezvoltat la initiativa antreprenorului Liviu Tudor, este o certificare pentru cladiri ce are ca scop crearea unor spatii unde angajatii isi pot desfasura in conditii de siguranta sporita toate activitatile zilnice de la birou. 

2. Echilibrul intre viata personala si cea profesionala chiar de la locul de munca

Echilibrul intre viata personala si cea profesionala este stimulentul creativitatii si productivitatii angajatilor. Atunci cand acestia simt ca au o delimitare exacta intre birou si timpul liber, altfel vad si munca. 
 
Iar echilibrul porneste chiar de la locul de munca, prin spatii special amenajate pentru relaxarea angajatilor in timpul programului si in pauze precum zone de divertisment, fitness si spatii amenajate pentru relaxare si socializare. 
 
3. Confort la birou prin asigurarea unei atmosfere placute de lucru

Confortul este diferit, la fel cum este si modul de munca al angajatilor. Pentru crearea unei atmosfere placute la birou, fiecare angajat are posibilitatea de a-si valorifica munca in stilul propriu. 
 
Un sondaj recent arata ca 63% dintre angajati considera ca existenta in apropierea biroului a unor parcuri si spatii verzi ar ajuta la o mai buna relationare cu colegii de birou si, implicit, la un confort sporit. Astfel, angajatorii pot aduce natura cat mai aproape de birou, atat afara, prin amenajarea unor spatii verzi, dar si inauntru, prin crearea unor cladiri sustenabile si pline de plante. 

4. Politica deschisa de comunicare

O cultura organizationala solida inseamna o comunicare eficienta si deschisa intre toti angajatii, indiferent de rolul lor in companie. Feedback-ul constructiv, oferit in perioade stabilite de la inceputul contractului, evaluarea obiectiva, toate pun baza unui business sanatos. 
 
De asemenea, angajatorii trebuie sa isi sustina angajatii sa se implice in proiectele care nu sunt in cadrul companiei, pentru a le stimula creativitatea si dorinta de implicare. La fel cum trebuie sa incurajeze si orice idee pe care o au in legatura cu proiectele din companie si cu viziunea catre schimbare. 
 
5. Flexibilitatea muncii si a spatiilor de birouri

Companiile viitorului sunt cele care au o cultura organizationala mereu adaptata realitatii vremii. Flexibilitatea muncii si a spatiilor de birouri nuanteaza brandul de angajator, pentru ca mereu va fi castigatoare in fata angajatilor. 
 
Un orar de munca adaptat pentru stilul fiecarui angajat, birouri satelit, cu spatii dedicate pentru confort si productivate, toate vin cu un plus in fata angajatilor. Ele nu mai trebuie privite ca pe un beneficiu, ci integrate ca atare in cultura fiecarei companii. 
 
6. Facilitati care raspund nevoilor angajatilor

Nevoile angajatilor pot sa se schimbe de la o luna la alta, de aceea, angajatorii trebuie sa fie flexibili in ceea ce priveste facilitatile oferite. Pentru o cultura organizationala solida, facilitatile standard nu mai aduc beneficii reale, fiindca trebuie adaptate in functie de timp si spatiu. 
 
Printre ele se numara si spatiile co-working si co-living, locurile amenajate pentru copii, atunci cand parintii au sedinte, spatiile de relaxare individuala, cat si alaturi de echipa.
 
Cele sase concepte prezentate mai sus pot asigura o cultura organizationala solida, unde angajatii sa se simta multumiti de companie, dar si sa dea dovada de productivitate crescuta. 
 
 
Sursa foto: Shutterstock.com
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 28 Februarie 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

6 concepte cheie de care sa tii cont pentru a construi o cultura organizationala solida Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]