Va reamintim ca Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale a lansat in dezbatere publica, pana pe 4 decembrie a.c.,un proiect de ordin pentru aprobarea modelului – cadru al contractului individual de munca (CIM).
In proiectul lansat in cadrul site-ului Ministerul Muncii a fost publicat si noul MODEL de contract individual de munca, in anexa acestuia:
"Art. 1 Se aproba modelul – cadru al contractului individual de munca, prevazut in Anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2 (1) Contractul individual de munca incheiat intre angajator si salariat va cuprinde in mod obligatoriu elementele prevazute in modelul – cadru.
Iata un caz concret, odata ce noul model CIM a aparut, conform legislatiei in vigoare:
"Avand in vedere noul model cadru de CIM, care este modalitatea legala de actualizare a formei contractelor deja existente, cu precadere ale celor care au o forma foarte veche (cum se faceau acum cativa ani si au doar o singura pagina)? Se poate face un AD de modificare a formei si de includere, dupa caz, a literelor si articolelor lipsa din contractul existent? Generarea unui alt CIM, nu ar fi fezabila, pt ca ar presupune banuiesc o incetare a celui actual."
Raspunsul specialistului:
Art. 17 alin. (5) din Codul muncii prevede ca orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege sau in contractual colectiv de munca aplicabil.
Asa incat daca se doreste modificarea contractului individual de munca, acesta poate fi modificat integral prin act aditional la contract, astfel incat actul additional sa contina toate elementele contractului individual de munca.
Astfel, realizati un nou contract individual de munca, prin intermediul unui act additional, respectand legislatia.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Program de lucru inegalIntrebare: As avea nevoie de putin ajutor pentru intocmirea unor contracte de munca cu timp partial. Speta este urmatoarea: firma noastra, in cadrul unui proiect pe fonduri europene, trebuie sa livreze niste cursuri de formare, iar trainerii pe care ii vom angaja vor avea un nr de ore de livrare variabil de la luna la luna. Daca ii angajam cu minimul necesar , ar fi o norma de 3h/zi. Dar ce facem cu lunile in care el livreaza de fapt 5h/zi sau 8h/zi ? Nu putem sa platim ore suplimentare sau bonusuri (caci...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Model regulament internIntrebare: M-ar ajuta un model de RI actualizat!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<