"Dorim sa stim daca pentru salariatul angajat cu timp partial in cadrul societatii noastre, ii putem acorda tichete de masa, avand in vedere adeverinta din atasament primita de la angajatorul unde are functia de baza. In cazul in care, ii putem acorda tichete de masa, ne ar ajuta sa stim daca mai sunt necesare ceva hartii suplimentare de intocmit".
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: 11-50 angajati
• Cod CAEN: 4711
Raspunsul specialistului:
Conform art. 10 alin. (4) din Normele Metodologice din 2018 de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare:
In cazul salariatilor angajati in baza unui contract individual de munca cu timp partial, precum si in cazul cumulului de functii, biletele de valoare, cu exceptia tichetelor cadou si tichetelor culturale, pot fi acordate numai de catre angajatorii unde salariatii in cauza isi au functia de baza, potrivit legii. In cazul in care nu se poate stabili functia de baza, beneficiarul biletelor de valoare alege, in scris, angajatorul care ii va acorda biletele de valoare, având obligatia de a transmite, in termen de maximum 10 zile lucratoare, si catre ceilalti angajatori optiunea realizata. In cazul tichetelor de masa, prevederile alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
Potrivit art. 31 din Legea 165/2018:
(1)Tichetele de masa si voucherele de vacanta prevazute de prezenta lege nu se acorda personalului care beneficiaza de indemnizatie de hrana si de indemnizatie de vacanta potrivit Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel cum puteti observa, tichetele de masa se acorda doar la locul unde salariatul are functia de baza.
Art. 31 mai sus citat reglementeaza interdictia de a nu beneficia de tichete de masa personalul care beneficiaza de indemnizatie de hrana insa apreciem ca se refera la beneficiul celor doua (indemnizatie de hrana si tichete de masa) in cadrul sistemului de stat.
In cazul angajatorilor privati, ceea ce conteaza este salariatul sa detina functia de baza la angajatorul care acorda tichete.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Drepturi salariat cu handicap accentuatIntrebare: A doua intrebare privind salariul si timpul de munca, voiam sa stim daca fiind persoana cu certificat de handicap accentuat are drepturi aditionale, stim ca primeste 3 zile de co suplimnetar fiind persoana cu handicap. Cand a fost angajat cu timp de lucru de 8 ore a avut un salariu, dar cand am primit decizia medicala de 4 ore am ajustat salariul proportional cu cele 4 ore. In legea noua a pensiilor din 2024, ne puteti ajuta daca au aparut modificari privind persoanele cu decizie medicale.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Salariat in CM. Incetare CIM la data decesului. Inregistrare RevisalIntrebare: Concret: 1. Salariatul avea concediu medical pana pe data de 21.01.2025 (inclusiv); 2. Pe data de 20.01.2025 a decedat; In opinia dumneavoastra procedez astfel: 1. In REVISAL il incetez pe data de 20.01.2025 (conform Codului muncii si certificatului de deces) si 2. In Programul de salarizare (pentru a respecta OUG 158/2005) in incetez cu 21.01.2025? Nu va fi o necorelare intre REVISAL si D112? Este legal sa procedez asa?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<