"Va rog sa-mi spuneti cum pot inregistra deducerea de baza in prima luna de angajare? Cum pot verifica, daca a lucrat la un alt angajator in luna angajarii la noi si a avut functie de baza la acesta? Este mai sigur ca in prima luna de angajare sa nu inregistram deducerea, urmand ca aceasta sa se inregistreze de luna urmatoare angajarii?"
Raspunsul specialistului:
Normele metodologice din Codul fiscal stabilesc ca in cazul in care un angajat care obtine venituri din salarii la functia de baza se muta in cursul unei luni la un alt angajator, calculul impozitului se face pentru fiecare sursa de venit (loc de realizare a venitului). Deducerea personala se acorda numai de primul angajator, in limita veniturilor realizate in luna respectiva, pana la data lichidarii.
Daca reangajarea are loc in aceeasi luna cu lichidarea, la stabilirea bazei de calcul pentru determinarea impozitului lunar aferent veniturilor realizate in aceasta luna de la angajatorul urmator nu se va lua in calcul deducerea personala.
Astfel, deducerea se acorda si in prima luna de angajare daca in luna respectiva salariatul nu a mai lucrat la alt angajator ori a lucrat la alt angajator in afara functiei de baza. Documentul in baza caruia se acorda deducerea este declaratia pe proprie raspundere a salariatului prin care acesta declara ca in luna angajarii nu a mai lucrat la alt angajator/a mai lucrat la alt angajator dar nu a beneficiat de deducere.
Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.