Departamentul pentru Dezvoltare Durabila, din cadrul Guvernului Romaniei, a prezentat stadiul elaborarii Codului Roman al Sustenabilitatii, un nou cadru care sa serveasca raportarii de sustenabilitate a companiilor. Codul Roman al Sustenabilitatii este un instrument inspirat dupa modelul german, replicat deja in Grecia si Turcia, prin care Departamentul pentru Dezvoltare Durabila isi propune sa vina in sprijinul companiilor prin transparentizarea eforturilor pe care acestea le fac pentru a avea o activitate mai sustenabila si sa ofere acces cetatenilor la aceste informatii.
„Setam noi standarde de transparenta in Romania! Ne apropiem de indeplinirea unei alte tinte importante: Codul Sustenabilitatii. Dezbaterea organizata de noi arata inca o data deschiderea pe care o avem catre dialogul cu mediul privat si societatea civila. Ne bucuram ca au fost prezenti atat de multi reprezentanti si experti, care, prin intrebari, sugestii pertinente si contributii importante ne vor ajuta sa finalizam Codul Sustenabilitatii, intr-o forma care sa aduca eficienta si claritate in analiza performantei sustenabilitatii entitatilor care intra sub incidenta raportarii nefinanciare obligatorii, informeaza
Guvernul Romaniei.
Codul va fi un mecanism digital util care va aduce noi standarde de transparenta in Romania si va evidentia atitudinea pe care mediul de afaceri o are privind dezvoltarea durabila”, a declarat consilierul de stat László Borbély, coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabila.
Dezbaterea hibrid a reunit peste 110 reprezentanti ai institutiilor din sectorul public cu rol decizional privind raportarea nefinanciara si ai entitatilor care au obligatia de a depune rapoarte/declaratii nefinanciare. Din sectorul privat au fost reprezentate domenii precum: retail; banci si alte institutii financiare; asigurari; energie; industrie; comert etc.
Codul Roman al Sustenabilitatii isi propune sa fie un instrument util, realist, eficient si eficace. De aceea, pana la lansarea acestuia preconizata a avea loc in septembrie anul acesta, vor fi organizate si alte sesiuni de consultare, informare si instruire unde sunt invitate toate partile interesate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<