"In cazul incetarii contractului de munca angajatorul are obligatia de a trimite fostului angajat actele de lichidare prin posta, sa faca dovada trimiterii documentelor, in cazul in care acesta refuza sa vina la sediu pentru a le ridica. Sau este suficient sa elibereze documentele in 15 zile de la solicitare?"
Raspunsul specialistilor:
In opinia noastra, depinde de ce fel de documente este vorba.
Astfel, daca este vorba de decizii de incetare a contractului individual de munca, acestea trebuie emise si comunicare fostului salariat in termenele prevazute de Codul muncii. Cu titlu de exemplu, in cazul Deciziei de sanctionare disciplinara cu desfacerea contractului individual de munca, Codul muncii prevede ca aceasta se comunica salariatului in cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii si produce efecte de la data comunicarii, iar comunicarea se preda personal salariatului, cu semnatura de primire, ori, in caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de acesta.
Prin urmare, de principiu deciziile de incetare a relatiilor de munca trebuie predate salariatului sub semnatura de primire sau, in caz de refuz, prin posta prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de respectivul salariat.
Daca va referiti la documentele mentionate la art. 7 din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, care se emit in termen de 15 zile de la data solicitarii acestora de catre salariat, actul normativ nu contine prevederi speciale cu privire la comunicarea lor, intrucat acestea eliberandu-se la cererea salariatului se prezuma ca persoana in cauza se prezinta sa le ridice.
In situatia in care salariatul refuza sa mai vina sa le ridice, apreciem ca pentru siguranta si pentru a demonstra ca angajatorul a depus toate diligentele pentru a le inmana fostului salariat, aceste documente pot fi de asemenea transmise, prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de salariat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incetare CIM in perioada de proba. Prima zi de activitateIntrebare: Am angajat o persoana cu contract de munca cu 8 ore, pe perioada nedeterminata, dar a venit doar o zi, nu a muncit doar i s-a prezentat ce are de facut apoi dupa masa a sunat ca nu mai vine ca a acceptat o alta oferta. In acest caz cum trebuie sa desfacem contractul angajatului? Pe perioada de proba? Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua in care a fost la servici dar nu a lucrat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Suprapunere certificate medicale. Declaratia 112Intrebare: Avem angajati care aduc concediu medical eliberat de diferiti medici, care se suprapun. Modul de calcul al acestor concedii medicale se platesc conform legislatiei in vigoare, adica primul concediu medical se plateste pana la data inceperii urmatorului. Intrebarea este: in declaratia 112, aceste concedii medicale trebuie sa apara ca si durata conform platii sau conform duratei care apare pe formularul de concediu medical eliberat de catre medic? Care este legislatia unde se precizeaza acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<