"In cazul incetarii contractului de munca angajatorul are obligatia de a trimite fostului angajat actele de lichidare prin posta, sa faca dovada trimiterii documentelor, in cazul in care acesta refuza sa vina la sediu pentru a le ridica. Sau este suficient sa elibereze documentele in 15 zile de la solicitare?"
Raspunsul specialistilor:
In opinia noastra, depinde de ce fel de documente este vorba.
Astfel, daca este vorba de decizii de incetare a contractului individual de munca, acestea trebuie emise si comunicare fostului salariat in termenele prevazute de Codul muncii. Cu titlu de exemplu, in cazul Deciziei de sanctionare disciplinara cu desfacerea contractului individual de munca, Codul muncii prevede ca aceasta se comunica salariatului in cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii si produce efecte de la data comunicarii, iar comunicarea se preda personal salariatului, cu semnatura de primire, ori, in caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de acesta.
Prin urmare, de principiu deciziile de incetare a relatiilor de munca trebuie predate salariatului sub semnatura de primire sau, in caz de refuz, prin posta prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de respectivul salariat.
Daca va referiti la documentele mentionate la art. 7 din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, care se emit in termen de 15 zile de la data solicitarii acestora de catre salariat, actul normativ nu contine prevederi speciale cu privire la comunicarea lor, intrucat acestea eliberandu-se la cererea salariatului se prezuma ca persoana in cauza se prezinta sa le ridice.
In situatia in care salariatul refuza sa mai vina sa le ridice, apreciem ca pentru siguranta si pentru a demonstra ca angajatorul a depus toate diligentele pentru a le inmana fostului salariat, aceste documente pot fi de asemenea transmise, prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de salariat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Contract de munca temporara vs contract pe durata nedeterminataIntrebare: Va rugam sa ne spuneti modalitatea de angajare a unui salariat temporar cu contract pe perioada nedeterminata. Noi ca agent de munca temporara dorim sa incheiem un contract pe perioada nedeterminata cu un salariat care va lucra la dispozitia utilizatorului, salariat temporar cu misiunea conform contractului de punere la dispozitie. La schimbarea misiunii se va intocmi un act aditional? Va rugam sa ne ajutati si cu un astfel de model de contract.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Persoana cu handicap este persoana invalida gradul III in contextul incadrarii in muncaIntrebare: Daca am grad de handicap accentuat permanent 28 ani vechime dovedit din portalul CNNP si recomandarea din partea comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap cu timp partial de lucru 4 ore pe zi, pentru pensionare grad invaliditate III, Ce documente ar trebui depuse la comisia de expertiza medicala (certificat de handicap altul fata de cel permanent avut acum, documente medicale etc.?)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<