OFICIAL! OUG nr.66/2022 pentru completarea Legii nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor. Ce se modifica?

Mara Dobrin
Mara Dobrin
13 Mai 2022
13 Mai 2022
Mara Dobrin
Mara Dobrin
legea nr 16/2017legea detasarii transnationaleOUG 66/2022
OFICIAL! OUG nr.66/2022 pentru completarea Legii nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor. Ce se modifica?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 

Ordonanta de urgenta nr. 66/2022 pentru completarea Legii nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 476 din 12 mai 2022.
 
Art. I. — Dupa articolul 27 din Legea nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 196 din 21 martie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 27^1, cu urmatorul cuprins: 
 
"Art. 27^1 - (1) In cadrul lanturilor de subcontractare in care contractantul si subcontractantul sunt stabiliti pe teritoriul Romaniei, pentru activitatile prevazute in anexa, contractantul caruia intreprinderea ii este subcontractant direct raspunde in solidar cu aceasta sau in locul sau pentru drepturile salariale nete restante aferente salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata pentru domeniul constructiilor.
 
(2) In situatia in care subcontractantul direct nu isi executa obligatia de plata a salariului prevazuta in contractul individual de munca, in termen de 30 de zile de la data neindeplinirii acestei obligatii, salariatul are dreptul sa solicite contractantului plata doar pentru drepturile salariale nete restante aferente salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata pentru domeniul constructiilor.
(3) Subcontractantul are obligatia de a plati salariatului diferenta dintre suma primita de catre acesta de la contractant si suma aferenta acoperirii integrale a drepturilor salariale cuvenite, precum si obligatia de a retine si plati impozitul si contributiile sociale aferente drepturilor salariale, in conditiile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Raspunderea mentionata la alin. (1) se limiteaza la drepturile salariale cuvenite in temeiul relatiei contractuale dintre contractant si subcontractantul direct al acestuia.
(5) Contractantul este exonerat de orice raspundere daca face dovada ca a achitat subcontractantului toate obligatiile contractuale scadente aferente".
 
Atentie, Legea nr. 72/2022 a adus schimbari majore privind diurna
Aflati care este noul regim al diurnei din lucrarea “Diurna legala in Romania si in strainatate”!
Evitati reincadrarea de catre ANAF a diurnei ca venit salarial, detalii aici >>>
 
Concret, actul normativ reglementeaza masuri pentru protejarea si sprijinirea salariatilor angajatorilor nationali care subcontracteaza servicii, in ceea ce priveste acordarea drepturilor salariale rezultate in cadrul prestarii categoriilor de servicii prevazute in anexa la Legea nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Astfel, prin prezentul act normativ se reglementeaza, in mod similar cu situatia legiferata in cazul detasarii transnationale, raspunderea contractantului caruia intreprinderea ii este subcontractant direct privind raspunderea in solidar cu aceasta sau in locul sau pentru drepturile salariale nete restante aferente salariului brut pe tara garantat in plata, cu mentinerea in sarcina subcontractantuluia obligatiei de plata a diferentei datorate salariatului pana la acoperirea integrala a drepturilor salariale cuvenite acestuia potrivit contractului individual de munca, precum si a sumelor privind plata contributiilor asigurarilor sociale aferente, se specifica in Nota de fundamentare.
 
Aceste elemente vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata si impune adoptarea de masuri imediate pentru restabilirea unui regim de concurenta loiala si asigurarea unui tratament juridic nediferentiat pentru salariatii nationali fata de cei care presteaza servicii transfrontalier, precum si reglementarea unor masuri privind relatiile de munca, pe calea ordonantei de urgenta. Neluarea acestor masuri urgente, cu caracter exceptional, ar aduce grave prejudicii cu efecte pe termen lung in special asupra salariatilor si asupra bugetului de stat, in general.
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]