„In vederea asigurarii sanatatii si securitatii in munca poate angajatorul sa oblige salariatii sa fie testati pentru COVID-19? Angajatorul suporta cheltuielile cu testarile In cazul in care salariatul refuza sa fie testat poate fi sanctionat?”
Raspunsul specialistului:
Pe durata starii de alerta se instituie obligativitatea institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa se asigure la intrarea in sediu efectuarea triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, in conditiile si cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena.
De asemenea, pentru prevenirea raspandirii COVID-19, toti angajatii din sectorul public si privat au obligatia sa respecte toate instructiunile prevazute in planul de prevenire si protectie si instructiunile proprii de securitate si sanatate in munca intocmite de catre angajator pentru prevenirea raspandirii coronavirusului SARS CoV-2.
Angajatorul poate stabili prin instructiuni sau prin Regulamentul intern testarea salariatilor pe cheltuiala lui.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
In plus, poate introduce aceasta obligatie ca anexa la fisa de post in cadrul responsabilitatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca ale salariatilor.
Vaccinarea este optionala, nu si testarea care poate fi impusa de angajator in virtutea realizarii triajului epidemiologic.
Raspuns oferit de specialistii PortalSSM.ro >>