Uniunea Nationala a Sindicatelor TESA din Sanatate, membra a Confederatiei Sindicale Nationale (CSN) "Meridian" considera ca testarea periodica a angajatilor din sistemul medical trebuie aplicata tuturor salariatilor, inclusiv celor vaccinati.
"Masura testarii, daca se instituie, trebuie sa vizeze toti salariatii, fara discriminari, cunoscut fiind faptul ca persoanele vaccinate sunt purtatoare de virus si pot infecta alte persoane, la fel ca si persoanele nevaccinate. Singurul compromis justificat in contextul pandemiei COVID-19 este testarea salariatilor si a cetatenilor cu suportarea costurilor de catre angajatori/autoritati si cu asumarea eventualelor consecinte in plan socio-economic, care deriva din rezultatele acestor testari", se arata in comunicatul uniunii.
Sindicalistii caracterizeaza drept "aberante" si "abuzive" masurile din proiectul de lege propus de Ministerul Sanatatii privind conditionarea dreptului la munca al personalului din unitatile medicale publice si private de certificatul digital covid.
Organizatia sindicala considera ca proiectul de lege propus de Ministerul Sanatatii privind conditionarea dreptului la munca de certificatul digital Covid prevede inclusiv si in mod abuziv suspendarea de drept, pe o perioada de 30 de zile, a contractelor in baza carora isi desfasoara activitatea personalul din unitatile publice si private in cazul in care nu prezinta un certificat digital al UE privind COVID-19, iar in situatia in care personalul din unitatile publice cumuleaza 30 de zile de suspendare, contractul in baza caruia isi desfasoara activitatea inceteaza de drept.
Cine asigura protectia angajatilor din punct de vedere SSM?
Uniunea atrage atentia asupra faptului ca angajatorii sunt obligati prin lege sa asigure sanatatea si securitatea propriei forte de munca, inclusiv evaluarea si evitarea riscurilor, elaborarea unei politici globale de securitate in munca si asigurarea instruirii adecvate a personalului.
"Daca autoritatile si angajatorii considera ca testarea personalului din sistemul sanitar este absolut necesara in contextul pandemiei COVID-19, atunci angajatorii si/sau autoritatile trebuie sa suporte cheltuiala cu testarea, precum si eventualele consecinte in plan socio-economic care deriva din rezultatele acestor testari. Acest lucru rezulta fara echivoc din textul de la art. 6 alin. (5) al acestei directive: Masurile privind securitatea, igiena si sanatatea la locul de munca nu trebuie sa presupuna, in nici o situatie, obligatii financiare din partea lucratorilor", arata organizatia sindicala, potrivit Agerpres.
Proiectul Ministerului Sanatatii nu respecta Codul Muncii si Contractul Colectiv de Munca
Uniunea Nationala a Sindicatelor TESA din Sanatate subliniaza faptul ca proiectul de lege propus de Ministerul Sanatatii nu este in acord cu prevederi din Codul Muncii si din Contractul Colectiv de Munca la Nivel de Sector Bugetar Sanatate pe anii 2019-2021, iar din perspectiva Legii nr. 24 din 2000 privind tehnica legislativa, nu sunt respectate articolul 1, aliniatul 2 ("Actele normative se initiaza, se elaboreaza, se adopta si se aplica in conformitate cu prevederile Constitutiei Romaniei, republicata, cu dispozitiile prezentei legi, precum si cu principiile ordinii de drept") si articolul 6, aliniatul 1 ("Proiectul de act normativ trebuie sa instituie reguli necesare, suficiente si posibile care sa conduca la o cat mai mare stabilitate si eficienta legislativa. Solutiile pe care le cuprinde trebuie sa fie temeinic fundamentate, luandu-se in considerare interesul social, politica legislativa a statului roman si cerintele corelarii cu ansamblul reglementarilor interne si ale armonizarii legislatiei nationale cu legislatia comunitara si cu tratatele internationale la care Romania este parte, precum si cu jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului.
In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.