Ce documente pot fi semnate de o alta persoana din cadrul firmei decat Directorul General in ceea ce priveste angajarea, incetarea, decizie, act aditional sau alte documente care tin de dosarul personal al salariatului? Care e procedura privind delegarea de semnatura?
Raspunsul specialistului:
De principiu, actele/documentele unei societati trebuie semnate de reprezentantul legal al acesteia. Acesta are si posibilitatea de a delega dreptul de semnatura intr-un anumit domeniu)/unele din competentele sale unei alte persoane (salariat) din cadrul societatii.
Delegarea de semnatura se face de catre reprezentantul legal prin decizie interna. Fiind vorba de o societate trebuie consultat si actul constitutiv/statutul acesteia care ar putea contine si prevederi cu privire la modul in care se face delegarea.
Delegarea reprezinta o imputernicire pe care un angajat o primedte pentru a actiona in numele celui care a dat imputernicirea si astfel, persoana care primeste delegarea trebuie sa dispuna de toate cunostintele si calitatile necesare indeplinirii celor stabilite prin actul de delegare si de asemenea trebuie sa fie de acord cu aceasta delegare.
Limitele delegarii se stabilesc chiar prin actul de delegare, mentionandu-se in acesta categoriile de documente care pot fi semnate de persoana imputernicita. Daca, spre exemplu, in actul de delegare se precizeaza ca persoana este imputernicita sa semneze toate documentele de
resurse umane, atunci acea persoana poate semna toate aceste acte/documente (decizii, contracte de munca, adeverinte, orice documente necesare gestiunii resurselor umane).
Poate exista si o delegare partiala, doar pentru anumite documente, insa in acest caz, in actul de delegare fie se enumera expres acele acele documente pe care persoana delegata le poate semna in locul reprezentantului legal, fie se stabileste ca semneaza documentele de resurse umane cu unele exceptii si se enumera acele exceptii, astfel incat persoana delegata sa stie ce documente nu are dreptul sa semneze.
Este de asemenea recomandabil ca in continutul actului de delegare sa se precizeze si termenul pentru care se face delegarea. La expirarea termenului, daca reprezentantul legal doreste, printr-o noua decizie, aceasta poate fi prelungita sau acordata unei alte persoane.
Astfel, este la latitudinea titularului dreptului de semnatura, adica a reprezentantului legal al societatii, de a decide pentru ce documente deleaga dreptul sau de semnatura unui alt salariat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Punerea la dispozitia unui colaborator a unui vehicul. Incadrare venituri salarialeIntrebare: Avem un colaborator caruia ii punem la dispozitie gratis masina firmei societatii luata in leasing, nu este angajat. Exista oare riscul ca la un control sa fie considerat ca exista o dependenta a colaboratorului fata de firma societate? Astfel incat sa se considere ca este salariat? Mentionez ca restul conditiilor de independenta sunt indeplinite.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post Consilier in ManagementIntrebare: Va rog sa mi trimiteti fisa postului pentru Cod COR 263101Consilier/expert/inspector/referent/economist in Management.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<