legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Delegarea semnarii documentelor privind angajarea, incetarea CIM si alte acte esentiale

n delegarea de semnaturadelegare semnare acteacte semnatura director general
Delegarea semnarii documentelor privind angajarea, incetarea CIM si alte acte esentiale
Ce documente pot fi semnate de o alta persoana din cadrul firmei decat Directorul General in ceea ce priveste angajarea, incetarea, decizie, act aditional sau alte documente care tin de dosarul personal al salariatului? Care e procedura privind delegarea de semnatura?
 
 
Raspunsul specialistului:
 
De principiu, actele/documentele unei societati trebuie semnate de reprezentantul legal al acesteia. Acesta are si posibilitatea de a delega dreptul de semnatura intr-un anumit domeniu)/unele din competentele sale unei alte persoane (salariat) din cadrul societatii. 
 
Delegarea de semnatura se face de catre reprezentantul legal prin decizie interna. Fiind vorba de o societate trebuie consultat si actul constitutiv/statutul acesteia care ar putea contine si prevederi cu privire la modul in care se face delegarea.
 
Delegarea reprezinta o imputernicire pe care un angajat o primedte pentru a actiona in numele celui care a dat imputernicirea si astfel, persoana care primeste delegarea  trebuie sa dispuna de toate cunostintele si calitatile necesare indeplinirii celor stabilite prin actul de delegare si de asemenea trebuie sa fie de acord cu aceasta delegare.
 
Limitele delegarii se stabilesc chiar prin actul de delegare, mentionandu-se in acesta categoriile de documente care pot fi semnate de persoana imputernicita. Daca, spre exemplu, in actul de delegare se precizeaza ca persoana este imputernicita sa semneze toate documentele de resurse umane, atunci acea persoana poate semna toate aceste acte/documente (decizii, contracte de munca, adeverinte, orice documente necesare gestiunii resurselor umane).
 
Poate exista si o delegare partiala, doar pentru anumite documente, insa in acest caz, in actul de delegare fie se enumera expres acele acele documente pe care persoana delegata le poate semna in locul reprezentantului legal, fie se stabileste ca semneaza documentele de resurse umane cu unele exceptii si se enumera acele exceptii, astfel incat persoana delegata sa stie ce documente nu are dreptul sa semneze.
 
Este de asemenea recomandabil ca in continutul actului de delegare sa se precizeze si termenul pentru care se face delegarea. La expirarea termenului, daca reprezentantul legal doreste, printr-o noua decizie, aceasta poate fi prelungita sau acordata unei alte persoane.
 
Astfel, este la latitudinea titularului dreptului de semnatura, adica a reprezentantului legal al societatii, de a decide pentru ce documente deleaga dreptul sau de semnatura unui alt salariat.
 
 
 Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
n delegarea de semnaturadelegare semnare acteacte semnatura director general

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 06 Octombrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Delegarea semnarii documentelor privind angajarea, incetarea CIM si alte acte esentiale Nota: 3 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii ocupare postIntrebare: In aplicarea prevederilor Ordinului nr.1312 din 2020 privind reorganizarea Serviciului de Management al Calitatii Serviciilor de Sanatate, postul de medic poate fi ocupat de un medic dentist sau numai de un medic de medicina generala. Care ar fi argumentele care diferentiaza aceste doua functii? In prezent avem angajat un medic dentist in structura serviciului, propunandu-se ca postul de medic sa fie transformat in post de consilier grad I. Referitor la aplicarea alin.3 al art.13 in ordin se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta. Cumul pensie salariu. ConditiiIntrebare: In situatia in care pe perioada in care este angajat la o societate, un salariat iese la pensie, ii vine decizia de pensionare si el vrea sa continue munca ca salariat, ce obligatii avem noi ca angajator? Mai exact, barbat, nascut pe 08.07.1955 ii vine decizia de pensionare pe 25.08.2020, se pare ca este o pensionare de drept, la 65 ani. Salariatul acum a adus decizia, dar a mentionat ca vrea sa continue munca la societatea noastra ca sofer. Trebuia incetat contractul de munca existent in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]