Voucherele de vacanta, acordate atat personalului din sectorul public, cat si celui din sectorul privat pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de efectuarea concediului de odihna in regim de turism intern, au produs un impact pozitiv din punct de vedere economic si social. In acest sens, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri – Directia Generala Turism, alaturi de Asociatia Profesionala a Emitentilor de Tichete (APET), demareaza o campanie de informare, prin intermediul careia incurajeaza angajatorii sa ofere vouchere de vacanta salariatilor.
Voucherele de vacanta sunt solutia optima pentru a sustine refacerea capacitatii de munca a intregii echipe. In sectorul privat, acestea pot fi acordate tuturor angajatilor care au un contract individual de munca, iar valoarea maxima poate ajunge la 13.380 de lei, echivalentul a 6 salarii minim brute, garantate pe tara. Voucherele de vacanta primite de salariati pot fi folosite pentru achizitionarea serviciilor de cazare, iar in pachetele turistice care includ obligatoriu cazare pot fi incluse si alte servicii precum masa, transport sau tratament balnear.
Printre avantajele angajatorilor care acorda vouchere de vacanta mentionam 100% deductibilitate fiscala in limita a 13.380 Lei/angajat/an fiscal si scutirea de contributia asiguratorie pentru munca, in valoare de 2,25% din salariul brut al angajatului. Voucherele de vacanta sunt de asemenea scutite de la plata contributiilor sociale datorate de angajat.
Emiterea voucherelor de vacanta poate fi facuta doar de catre entitatile autorizate de Ministerul Finantelor Publice. Pentru anul in curs, acestea vor fi acordate exlusiv pe suport electronic. De asemenea, in vederea digitalizarii sunt disponibile aplicatii mobile gratuite pentru utilizatori, cat si platforme online de comanda pentru angajatori, prin care se asigura accesul rapid la informatii sau se pot plasa comenzi rapide si se pot vizualiza statistici, rapoarte, istoric de operatiuni si tranzactii.
Reamintim ca valabilitatea voucherelor de vacanta emise in perioada martie 2019 – decembrie 2019, indiferent de suport, a fost prelungita prin OUG nr. 35/2020 pana pe data de 31 mai 2021, masura care a venit in sprijinul industriei ospitalitatii, cat si a turistilor, in contextul pandemiei SARS-CoV-2 si efectelor acesteia.
Sursa: Ministerul Economiei
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Desfiintare si reinfiintare post. ConcediereIntrebare: Va rog sa imi comunicati in ce conditii poate o societate cu 17 salariati, dintre care 3 au functia de director productie, sa concedieze pe unul dintre directorii de productie? Mentionez ca directorul de productie are o vechime in societate de cel putin 3 ani si totodata are incheiat cu aceeasi societate si contract de drepturi de autor. Concedierea individuala, conform art. 65 alin. (1), ar fi o optiune fara a achita vreun salariu compensatoriu (in regulament nu este specificat nimic legat de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Program de lucru inegalIntrebare: As avea nevoie de putin ajutor pentru intocmirea unor contracte de munca cu timp partial. Speta este urmatoarea: firma noastra, in cadrul unui proiect pe fonduri europene, trebuie sa livreze niste cursuri de formare, iar trainerii pe care ii vom angaja vor avea un nr de ore de livrare variabil de la luna la luna. Daca ii angajam cu minimul necesar , ar fi o norma de 3h/zi. Dar ce facem cu lunile in care el livreaza de fapt 5h/zi sau 8h/zi ? Nu putem sa platim ore suplimentare sau bonusuri (caci...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<