Ordinul Ministrului Finantelor 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora a fost publicat joi in Monitorul Oficial si reglementeaza regulile pentru functionarea aplicatiei e-popriri, instituita de ANAF.
De asemenea, odata cu OMFP nr. 1665/2020, este reglementata si Conventia-cadru de aderare a institutiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita.
Ca urmare a faptului ca, potrivit datelor oficiale, aplicatia e-Popriri va deveni efectiv operationala dupa 15 zile de la aparitia sa, se asteapta ca incepand cu 27 martie 2020, aceasta sa fie operational.
Aplicatia a devenit necesara pentru e eficientiza procedurile de infiintare sau ridicare popriri si pentru a elimina situatiile care blocau activitatea unei firme prin poprirea intregii sume sau a mai multor conturi bancare.
Noua procedura de executare silita va functiona in baza unor adrese infiintate de ANAF pentru popriri care vor fi transmise electronic catre banci, urmand ca in decurs de doar cateva ore bancile sa transmita inapoi catre ANAF sumele care se pot plati. Aplicatia e-Popriri va emite ordonantarea de plata si bancile vor livra sumele respective.
Popririle prelucrate pana la ora 24:00 se considera a fi comunicate bancii in urmatoarea zi lucratoare la ora de incepere a zilei bancare. Astfel, prin mesajul comunicat unitatii bancare, vor fi transmise numarul de evidenta al platii si codul fiscal al beneficiarului, potrivit explicatiilor aduse de Adrian Benta, consultant fiscal, pentru
HotNews.ro.
Conform noului ordin, pentru comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare emise de organele de executare silita, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare A.N.A.F., pune la dispozitia institutiilor de credit, in spatiul privat de pe portalul A.N.A.F., un sistem informatic prin care utilizatorii incarca si descarca documente. Actele de executare se comunica prin portal, sub forma unui fisier .pdf cu .xml atasat, semnat electronic, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, conform legii.
Mijloacele de identificare a institutiilor de credit in mediul electronic si procedura privind aprobarea accesului la sistemul informatic sunt cele stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F. pentru aprobarea procedurii de furnizare de informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Institutiile de credit care doresc sa adere la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita incheie Conventia-cadru de aderare a institutiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita, conform modelului prevazut in anexa nr. 2. Incepand cu data semnarii conventiei-cadru, institutia de credit impreuna cu A.N.A.F. realizeaza reconcilierea informatiilor existente in bazele de date proprii cu privire la masurile de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti infiintate inainte de data intrarii in vigoare a prezentului ordin, inclusiv in ceea ce priveste actualizarea sumelor ramase de recuperat din acestea la data concilierii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<