Legea nr. 196/2018, un act normativ cu nu mai putin de 110 articole (multe dintre acestea cu numeroase aliniate si litere) si care abroga vechea legislatie privind asociatiile de proprietari (Legea nr. 230/2007 si HG nr. 1.588/2007).
E o lege pe care trebuie sa o cunoasteti la perfectie, cu toate implicatiile ei practice – un lucru deloc usor, dat fiind ca volumul de schimbari este impresionant. Practic, este nevoie sa luati totul de la zero si sa va informati temeinic, ca singura solutie pentru a fi in legalitate, mai ales ca amenzile sunt foarte dure, de pana la 10.000 de lei.
Vestea buna este ca am anticipat deja situatia sensibila in care va aflati acum!
De aceea am pus la punct din timp lucrarea Consilier Asociatiile de Proprietari, care va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor aduse de Legea nr. 196/2018, cu accent pe riscurile la care va expuneti in cazul in care nu aplicati corect aceste modificari. Mai multe detalii aici >>>
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
40 Modele de Regulament Intern
Abateri pentru care puteti fi amendat cu pana la 10.000 de lei, conform Legii nr. 196/2018!
1) Nu aveti calificarea necesara pentru a fi administrator de imobile
Pentru a putea presta aceasta activitate, aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar, plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei, detalii aici >>>
2) Nu ati incheiat o polita de asigurare de raspundere civila profesionala
Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei.
3) Nu ati intocmit asa-numitul “regulament al condominiului”
Este vorba despre un document care stabileste normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. Regulamentul trebuie afisat la avizier sau inmanat in copie fiecarui proprietar, in cel mult o saptamana de la adoptare. Detalii in Consilier Asociatiile de Proprietari >>>