In primul rand, trebuie stiut faptul ca modalitatea de angajare a cetatenilor altor state membre UE, in conditiile in care acestia urmeaza sa-si desfasoare activitatea in alt stat decat cel in care-si are sediul angajatorul, nu este reglementata printr-un act normativ specific.
Cetatenii altor state membre UE se angajeaza in Romania in aceleasi conditii in care se angajeaza si cetatenii romani.
In ceea ce priveste obligatiile de plata, in cazul in care salariatul este angajat cu contract individual de munca in Romania, impozitiul pe venit se datoreaza in Romania.
Contributiile sociale se datoreaza in Romania in cazul in care angajatul strain isi desfasoara activitatea in acest stat.
Prin urmare, daca angajatul strain nu isi va desfasura activitatea in Romania, contributiile sociale se datoreaza in statul in care se presteaza activitatea, daca este vorba de un stat membru UE.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
250 Modele Fise de Post
Exceptie face situatia in care salariatul detine un document portabil A1 care sa ateste faptul ca se datoreaza contributii sociale in alt stat decat cel in care presteaza activitatea.
In cazul statelor care nu fac parte din Uniunea Europeana, contributiile sociale vor fi stabilite in functie de acordurile sau conventiile in domeniul securitatii sociale incheiate intre Romania si statul in care presteaza activitate angajatul respectiv.
Atentie la faptul ca, in ceea ce priveste impozitul pe venit, trebuie aplicate conventiile de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu statul in care salariatul presteaza activitate.
Prin urmare, daca un salariat strain isi desfasoara activitatea in alte state decat Romania, tratramentul fiscal corespunzator se va determina pentru fiecare stat in parte.
Raspuns oferit de Consilier Juridic Rodica Mantescu.