Fiindca acolo unde nu exista incredere si angajati pasionati de munca lor, motivati si entuziasmati de mersul carierei lor, succesul este practic inexistent.
Cateva reguli de aur pentru seful de departament:
"1. Asculta-i pe rand toti cei din subordine (sau, daca departamentul e prea mare, pe liderii informali)
Mai ales daca vii „din afara” e util sa deduci cine pe cine simpatizeaza, cine cui ii este ostil, pe cine a persecutat vechiul sef. In cunostinta de cauza poti restabili echilibrul, aducandu-ti-i aproape pe toti. In primele zile ca sef de departament la o societate mare, am adunat salariatele din departament, aflate in conflict din cauza ca unele fusesera mai egale decat altele si le-am spus ca in fata mea sunt cu toate egale si ca singurul criteriu de apreciere e profesionalismul, nu barfa. Lucrurile s-au linistit instantaneu.
A doua recomandare deriva firesc din prima:
2. Lauda cand e de laudat (si lauda in public) si cearta cand e de certat (si fa-o intre patru ochi)
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
40 Modele de Regulament Intern
Suntem adesea tentati, ca sefi de departament, sa prezentam lucrurile ca si cand noi am avea 80% din merit. Daca ar fi asa, nu am mai fi coordonatori. Or, am fost numiti coordonatori, urcand din pozitia de executant. Deci coordonam o echipa, iar rezultatele se datoreaza (si) echipei. Recunoasteti in public eforturile incununate de rezultate ale echipei si veti vedea schimbarea!
O doamna manager de HR zicea asa: ..."
continuarea pe www.manager.ro