Clipul video, difuzat pe televiziunile ProTV si TVR, descrie trairile sufletesti ale unei mame afectata de o boala grava, incurabila, care isi exprima o dorinta pentru acest Craciun: “Draga Mos Craciun, in fiecare an ti-am cerut cate ceva. Niciodata, insa pentru mine, intotdeauna pentru cei mici. Anul asta, te rog sa faci ceva pentru mine. Vino, chiar daca eu nu voi mai fi acasa. Copiii mei raman.’’
Campania ’’Dorinta de Craciun’’ se adreseaza companiilor care au posibilitatea legala sa sponsorizeze organizatiile non-profit. Legea sponsorizarii si Codul Fiscal permit societatilor comerciale sa investeasca in dezvoltarea societatii romanesti, fara niciun cost pentru ele. Acestea pot directiona pina la 20% din impozitul pe profit catre organizatii neguvernamentale – in limita a 0,3% din cifra de afaceri – suma ce se scade din impozitul pe profit de plata.
Apelul de final al clipului este transmis de catre prezentatoarea TVR2, dna Corina Danila, o mama la randul ei, care intelege cat de importante sunt aceste servicii in Romania:
’’Sunt mii de persoane dragi in Romania afectate de o boala incurabila si ca mama, cel mai mult ma doare sa vad suferinta copiilor mici, de-o varsta cu fiica mea.
Consider ca sta in puterea noastra sa aducem lumina in vietile celor care se lupta cu o boala incurabila. Împreuna putem sa sustinem munca, atat de importanta, a medicilor si asistentilor medicali de la HOSPICE.’’
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Legis Plus Legislatia Muncii
In urma campaniei din 2013, cu sprijinul sustinatorilor nostri, am putut sa oferim 2.550 de vizite, 2.440 de zile de internare si 3.100 de vizite in centrul de zi pentru copiii si adultii care sufera de boli incurabile.
Anul acesta, fundatia HOSPICE Casa Sperantei si AlTreileaSector.ro, in parteneriat cu EY Romania, au organizat un eveniment de presa pentru a prezenta cifre concrete in ceea ce priveste utilizarea Legii Sponsorizarii.
Conform datelor ANAF, in 2013, 191.691 de societati comerciale au inregistrat profit in Romania. Daca toate acestea ar fi direcţionat catre sectorul nonprofit suma maxima prevazuta de lege - pina la 2,3 miliarde de lei (525 milioane de euro) - ar fi putut sustine domenii cheie precum sanatatea, mediul si educatia. Totusi, doar 16% dintre societatile comerciale (30.651) au ales sa foloseasca facilitatea fiscala prevazuta in Legea Sponsorizarii, suma distribuita catre ONG-uri fiind de 523 milioane de lei (118 milioane de euro), adica doar 22% din potentialul maxim.
Cu 525 de milioane de euro directionate de mediul de afaceri catre ONG-uri s-ar putea realiza, concomitent, in fiecare an, proiecte cu impact major in comunitatile din Romania, cum ar fi:
• 17.500 de hectare de terenuri degradate s-ar tranforma in paduri. In 5 ani, in Teleorman, 20% din suprafata judetului ar fi impadurita;
• 31 de centre de ingrijiri paliative ar fi construite in Romania, care sa ofere servicii gratuite pentru 61.000 persoane cu boli incurabile. Acoperirea pentru acest tip de servicii ar creste, la nivel national, de la 5% la 45%;
• Peste 800.000 de adolescenti din Romania ar fi sustinuti sa se implice in proiecte de educatie in urmatorii cinci ani.
Nevoia de ingrijire paliativa este foarte mare si avem nevoie de sprijinul comunitatilor si a companiilor pentru ca aceste servicii gratuite oferite de HOSPICE sa poata continua. Va invitam sa vizionati clipul video si sa cititi mai mult despre campanie si despre aceasta modalitate facila de a ajuta, la adresa 20.hospice.ro
Multumim mult echipei care a contribuit in mod voluntar la producerea clipului video al campaniei: Corina Danila - prezentator TVR2 si imaginea de campanie, Toader Paun - realizator Radio EuropaFM, Vultureanu Alexandra – Leila, Raluca Spodaru, Ioana Chelaru - voce, Mihnea Chelariu - sunet, Vlad Bender si Iulian Danciu - imagine, Doina Zavadschi - montaj si Ion Andrei Puican - regie.
Companiile partenere sunt: EY Romania, Miele, Getica OOH, Big Print, Fotograful Tau, Camera de Comert si Industrie Brasov, Camera de Comert si Industrie Covasna, Camera de Comert si Industrie Prahova si Camera de Comert si Industrie Bucuresti.
De asemenea dorim sa multumim partenerilor media care au sprijinit aceasta campanie: ProTV, TVR, TV City, Agerpres, Progresiv, HRB Expert, Piata, Pretul Zilei, Waymedia, Metropola, Manager.ro, Portal HR, 1asig.ro, Media Xprimm, Efinance.ro, B2B Strategy, Institutul de Marketing, Juristpedia.ro, Finzoom, Contabun.ro, 9AM News, 121.ro, Studentie.ro, Acasa.ro, Medias Info, Calendar Evenimente, Select News, Blogatu.ro, Garbo, Kfetele, Tomata cu Scufita, Valentin Manescu, Pe barba mea, Webecom, Computer blog, Club IT&C, Blog de HR, Cristiana Dragomir, Inventatori.ro, File de Lumina, Apulum 94, Rumaniamilitary.ro, Dan Ghenea si Adina Amirionesei.
***
HOSPICE Casa Sperantei, organizatie non-profit infiintata in 1992, a introdus conceptul de ingrijire paliativa in Romania. HOSPICE este cea mai mare fundatie din tara, care ofera gratuit servicii specializate de acest tip. (www.hospice.ro).
Organizatia isi desfasoara activitatea in Brasov si Bucuresti, ingrijind copii si adulti diagnosticati cu boli incurabile. HOSPICE a dezvoltat servicii complete de ingrijire paliativa, care sunt oferite in centre de zi, ambulatorii si unitati proprii pentru internare, la domiciliul pacientilor si in spitalele partenere.
HOSPICE Casa Sperantei dezvolta ingrijirea paliativa la nivel national si international prin informare, prin programe educationale dedicate profesionistilor, pacientilor si comunitatii si prin imbunatatirea legislatiei in materie.
Contact media
Daniel A. Bujorean, Manager de Comunicare daniel.bujorean@hospice.ro, 0733 553 402