OBLIGATIILE angajatorilor referitoare la medicina muncii - dar ce obligatii au salariatii?

Mara Dobrin
Mara Dobrin
21 Noiembrie 2024
21 Noiembrie 2024
Mara Dobrin
Mara Dobrin
obligatii angajatori medicina munciiobligatii salariati medicina muncii
OBLIGATIILE angajatorilor referitoare la medicina muncii - dar ce obligatii au salariatii?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Medicii de medicina a muncii joaca un rol esential in promovarea sanatatii si sigurantei la locul de munca. Acestia trebuie sa consilieze responsabilii cu atributii in domeniul securitatii si sanatatii in munca in ceea ce priveste repartizarea truselor sanitare pe locuri de munca.

Trusele care se afla in dotarea posturilor fixe de prim ajutor fara cadre medicale trebuie sa fie pozitionate la vedere astfel incat persoanele desemnate cu acordarea primului ajutor sa aiba acces facil la continutul lor in cazuri de urgenta.

Medicii de medicina muncii trebuie sa organizeze sesiuni de instruire pentru salariatii respectivi cu privire la utilizarea corecta a truselor medicale si procedurile de aplicare a primului ajutor.

Medicii pot organiza inspectii periodice pentru a verifica stocurile truselor medicale, asigurandu-se ca acestea sunt complete si ca produsele sunt in termen de valabilitate, precum si sa actualizeze continutul acestora in functie de schimbarile in reglementarile sau in conditiile de munca.


LISTA OBLIGATIILOR angajatorilor vizavi de medicina muncii


    • Angajatorii din orice domeniu de activitate, atat din sectorul public, cat si din sectorul privat, sunt obligati sa respecte reglementarile in vigoare privind supravegherea sanatatii lucratorilor;
    • Angajatorul trebuie sa contracteze structuri de mecina muncii pentru supravegherea sanatatii propriilor lucratori;
    • Angajatorul trebuie sa realizeze evaluarea riscului professional asupra sanatatii lucratorilor;
    • Angajatorul trebuie sa actualizeze/revizuiasca evaluarea riscului daca s-au produs schimbari semnificative din cauza carora acesta ar fi depasit sau atunci cand rezultatele supravegherii sanatatii o impun;


    • Angajatorii sunt obligati sa asigure fondurile si conditiile efectuarii tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sanatatii lucratorilor, acestia nefiind implicati in niciun fel in costurile aferente supravegherii medicale profilactice specifice riscurilor profesionale;
    • Angajatorul trebuie sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajarii;
    • Angajatorul trebuie sa stabileasca atributiile si raspunderile in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate pentru toate categoriile de personal;
    • Angajatorul trebuie sa introduca in cadrul Regulamentul intern capitolul “Reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca” prin care va stabili ca si abatere disciplinara sau administrativa neparticiparea salariatului la controalele medicale organizate de angajator pe cheltuiala sa;
    • La elaborarea Planului de prevenire si protectie care va cuprinde masurile tehnico-organizatorice la locurile de munca, angajatorii vor tine seama de rezultatele supravegherii sanatatii;
    • Angajatorul isi va informa lucratorii in legatura cu rezultatele proprii ale supravegherii sanatatii lor prin comunicarea fiselor de aptitudine;
    • Angajatorul va pastra lista locurilor de munca cu riscuri profesionale si fisele de aptitudine;
    • Angajatorii vor informa structura de medicina muncii referitor la intrarea in procedura de faliment, cand este cazul;
    • Angajatorii cu mai mult de 50 de salariati vor constitui Comitete de securitate si sanatate in munca in a carui componenta vor include si un medic de medicina muncii.


OBLIGATIILE SALARIATILOR REFERITOARE LA MEDICINA MUNCII


    • Salariatii sunt obligati sa participe la controalele periodice de medicina muncii, stabilite de angajator, in conformitate cu legislatia in vigoare;
    • Salariatii trebuie sa furnizeze informatii corecte si complete despre starea lor de sanatate, istoricul medical si orice conditii preexistente care ar putea afecta capacitatea de munca sau care ar putea fi relevante pentru evaluarea sanatatii;
    • Salariatii trebuie sa respecte programarile stabilite pentru controalele medicale, inclusiv sa se prezinte la timp si sa participe la toate evaluarile necesare;
    • Salariatii trebuie sa colaboreze cu medicul de medicina muncii, raspunzand la intrebarile acestuia si oferind informatiile necesare pentru o evaluare corecta...lista completa in lucrarea Medicina muncii, un aliat al angajatorilor, detalii AICI >>>

NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]