Vesti mai putin bune in ceea ce priveste multinationalele, avand in vedere ca aproape jumatate dintre companiile din intreaga lume (47%) se asteapta la o crestere semnificativa a ratei globale efective de impozitare a grupului din care fac parte, ca urmare a implementarii celor doi piloni ai reformei fiscale coordonate de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).
Aceste informatii au facut obiectul unui studiu Deloitte, care arata ca, o proportie similara (50%) estimeaza o majorare a taxelor, din cauza datoriilor guvernamentale ridicate acumulate in timpul pandemiei de COVID-19, in jurisdictiile in care au stabilita rezidenta fiscala, conform
Agerpres.
In ceea ce priveste reglementarile propuse de OCDE, 59% dintre companii estimeaza ca acestea vor fi implementate intr-un numar semnificativ de tari pana in 2024:
"In aceste conditii, 55% sustin ca au datele financiare si contabile structurate corespunzator pentru a se conforma la prevederile pilonului II (impozitul minim pe profit la nivel global). Insa, in cazul pilonului I, care presupune distribuirea mai echitabila a drepturilor de impozitare a profiturilor companiilor multinationale intre tarile din care se obtin, doar 25% se asteapta ca Senatul Statelor Unite ale Americii sa aprobe implementarea legislatiei necesare in acest scop pana in 2023", potrivit raportului.
"Aplicarea reglementarilor fiscale convenite sub coordonarea OCDE este inca incerta, din cauza lipsei unei decizii din partea Statelor Unite cu privire la pilonul I, care vizeaza, in principal, taxarea marilor giganti din tehnologie. Un eventual blocaj pe acest pilon ar putea compromite intregul acord, semnat in 2021, si ar putea readuce in discutie aplicarea taxei digitale individual de catre statele semnatare. Pe de alta parte, la nivel european, legislatia fiscala devine tot mai complexa, iar cerintele de raportare implica seturi de date din ce in ce mai voluminoase, astfel ca marile companii sunt nevoite sa investeasca semnificativ in solutii de conformare bazate pe tehnologie. Toate aceste schimbari vizeaza cresterea transparentei fiscale la nivel de jurisdictie, dar si in tranzactiile transfrontaliere", a declarat Dan Badin, Partener Servicii Fiscale, Deloitte Romania.
Studiul a mai aratat si ca aproape 40% dintre companiile participante sustin ca, in ultimul an, autoritatile fiscale din statul in care este inregistrat grupul din care fac parte au devenit mult mai riguroase in cadrul controalelor fiscale, iar jumatate (48%) au inregistrat cazuri de dubla impozitare, la nivel de grup, ca urmare a schimbarilor legislative unilaterale, neconforme cu abordarea coordonata la nivel international.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<