"Compania noastra beneficiaza de facilitatile fiscale aferente domeniului Constructii. Incepand cu 1 August, plafonul maxim a fost modificat la 10.000 RON. Intrebarea noastra este: La un salariu brut de 9500 RON, avem avantaje in natura in cuantum de 1500 RON. Care este principiul de calcul in aceasta situatie? Daca la acelasi salariul brut de 9500 RON se mai adauga ore suplimentare in luna in cuantum de 500 RON, si avem aceleasi avantaje in natura de 1500 RON - care este metoda de calcul in aceasta situatie?"
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: peste 50 angajati
• Cod CAEN: 7112
Raspunsul specialistului:
In cazul unui venit brut in cuantum de 11.500 lei, facilitatile fiscal se calculeaza doar pentru suma de 10.000 lei.
Contributiile sociale se calculeaza separat pentru plafonul de 10.000 lei (cu aplicarea facilitatilor) si pentru suma care depaseste plafonul de 10.000 lei (fara aplicare facilitati).
Cum va ajuta pe plan profesional Consilier Ghid complet de Salarizare, Revisal si Contributii sociale?
Lucrarea va ofera PE LOC solutia pentru absolut orice problema de salarizare, detalii aici >>>
Pentru impozitul pe venitul din salarii:
- Se stabileste impozitul pentru venitul total (baza de calcul x 10%)
- Se stabileste ponderea venitului scutit (10.000 lei) in total venit.
- Impozitul scutit se stabileste prin aplicarea ponderii asupra impozitului total.
Modul de calcul este urmatorul:
Venit brut: 11.500 lei
CAS: 10.000 x 21.25% + 1.500 x 25% = 2500
CASS: 1.500 x 10% = 150
Venit baza de calcul impozit: 11.500 –2.500 – 150 = 8.850
Impozit 8.850 x 10% = 885
Impozit scutit: 885 x 10.000/11.500 = 770
Impozit de plata: 885-770 = 115
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Detasare salariati. Declaratia 112Intrebare: Salariatii detasati de la alta societate (societatea Y) si care sunt platiti de angajatorul la care sunt detasati (societatea X) trebuie declarati in D112 de catre angajatorul care ii plateste (societatea X)? Detasarea in cazul acestor salariati trebuie sa apara in D112?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Comunicare CCM si RI catre un fost salariat. Returnare venit necuvenitIntrebare: Avem speta urmatoare: un fost angajat, cu nelamuriri legate de anumite aspecte salariale, solicita a-i fi trimise RI si CCM la nivel de unitate. Fiind fost angajat, consideram ca aceste documente privesc doar angajatii actuali, astfel nu se justifica transmiterea acestor documente. 1. Care este parerea dvs, in aceasta speta? Este justificata abordarea noastra? 2. Iar in ceea ce priveste aspectele salariale, daca pe fisa de lichidare este mentionat un venit necuvenit, este suficient pentru a fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<