Va readucem aminte ca referitor la tipurile de deseuri ce pot fi predate in mod legal angajatilor si actele necesare pentru a demonstra aceste operatiuni in vederea conformarii privind taxele si contributiile catre Administratia Fondului pentru Mediu (AFM).
Conform Ordinului nr. 578/2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu, cu modificarile si completarile ulterioare.
Ce fel de deseuri pot fi date catre salariati?
"Ce fel de deseuri se pot da catre salariati - care sunt actele pe care trebuie sa le emitem; - ce taxe trebuie platite catre Administratia Fondului pentru Mediu, conform OUG 50/2019. Prin aceasta ordonanta se impune plata taxei se 2% pentru toate deseurile pentru care se primesc bani, respectiv: la articolul 9 alineatul (1), literele a), l), p)i q) din Legea 249/ 2015 ( ce modifica OUG 196/2006) se modifica vor avea urmtorul cuprins: o contribuie de 2% din veniturile realizate din vnzarea deeurilor, obinute de ctre deintorul deeurilor, persoan fizic sau juridic. Sumele se rein la surs de ctre operatorii economici care desfoar activiti de colectare i/sau valorificare a deeurilor, care au obligaia s le vireze la Fondul pentru mediu; Vreau sa stiu daca aceasta taxa se aplica deseurilor date catre salariati si cine trebuie sa plateasca aceste taxe: salariati sau Can Pack Romania? - daca se pot da deseurice fel de deseuri se pot da catre salariati?"
Raspunsul specialistilor:
Conform Ordinului nr. 578/2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu, cu modificarile si completarile ulterioare:
Art. 23. - Operatorii economici prevazuti la art. 21 care realizeaza in mod individual obiectivele anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie a deseurilor de ambalaje, conform prevederilor art. 16 alin. (5) lit.a) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaj sunt obligati sa stabileasca lunar si sa detina situatii, intocmite in baza documentelor financiar-contabile si a documentelor justificative, pe fiecare tip de material, pentru: e) cantitatile de deseuri de ambalaje din lemn, incredintate persoanelor fizice drept combustibil alternativ la lemnele pentru foc.
Art. 24. - Pentru a fi luate in calcul la indeplinirea in mod individual a obiectivelor de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie este obligatoriu ca deseurile de ambalaje generate din activitatea proprie, inclusiv cele returnate de la beneficiari, sa fie inregistrate in evidentele contabile in conturi de stocuri distincte, la o valoare justa, iar evidenta gestiunii deseurilor de ambalaje sa se efectueze cu respectarea prevederilor Deciziei 2000/532/CE de inlocuire a Deciziei 94/3/CE de stabilire a unei liste de deseuri in temeiul articolului1 litera (a) din Directiva 75/442/CEE a Consiliului privind deseurile si a Directivei 94/904/CE a Consiliului de stabilire a unei liste de deseuri periculoase in temeiul articolului 1 alineatul (4) din Directiva 91/689/CEE a Consiliului privind deseurile periculoase.
Referitor la contributia de 2% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor, obtinute de catre detinatorul deseurilor, persoana fizica sau juridica, OUG 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificarile si actualizarile ulterioare, precizeaza ca sumele se retin la sursa de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau valorificare a deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu.
Intrucat in cazul dvs. deseurile de ambalaje din lemn nu sunt predate unui colector/valorificator autorizat, intelegem faptul ca in situatia in care obtineti venituri din vanzarea acestora catre angajati, aceasta contributie trebuie virata catre AFM de catre firma dvs.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<