Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) a anuntat ca beneficiarii Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) cu polite de asigurari de la City Insurance trebuie sa prezinte o noua polita de asigurare, conform legislatiei in vigoare.
Decizia vine in contextul in care Autoritatea de Supraveghere Financiara din Romania a retras autorizatia de functionare a Societatii de Asigurare-Reasigurare City Insurance SA, prin Decizia nr. 1148/ 17.09.2021.
"Avand in vedere aceasta situatie, reamintim obligativitatea beneficiarilor PNDR de a respecta prevederile articolului 23 din Ordonanta de Urgenta nr. 49 din 23 octombrie 2015. Articolul prevede ca societatea de asigurari emitenta a politei careia ii este subordonata plata avansului - acolo unde este cazul, trebuie sa fie autorizata, conform legislatiei in vigoare", se arata in comunicatul citat de Agerpres.
Raman valabile contractele de asigurare incheiate cu societatea de asigurare-reasigurare City Insurance SA (City Insurance), producandu-si efectele pana la data la care intervine una dintre urmatoarele situatii: expirarea politei de asigurare la data mentionata in contractul de asigurare precum si denuntarea contractului de asigurare de catre asigurat (beneficiarul PNDR), printr-o notificare transmisa societatii.
Potrivit aceleiasi surse, se face referire si la depasirea perioadei de 90 de zile de la data pronuntarii hotararii de deschidere a procedurii falimentului conform prevederilor legale.
"Concret, pana la expirarea politei pe care o detin, beneficiarii trebuie sa prezinte Agentiei pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) o polita de asigurare a avansului eliberata de o societate de asigurari autorizata. In acest sens, beneficiarii care au contractele de asigurare incheiate cu City Insurance trebuie sa ia o decizie cu privire la aceasta si sa se asigure ca nu vor ramane fara un instrument de garantare valid, luand in calcul si termenul de 90 de zile de la declararea definitiva a falimentului, data care va fi anuntata public in perioada urmatoare", se arata in comunicatul amintit.
Toti creditorii de asigurare beneficiaza de protectia Fondului de Garantare a Asiguratilor (FGA) in vederea recuperarii primelor platite in avans sau a despagubirilor datorate, conform contractelor de asigurare incheiate.
Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.