Cheltuieli cu testarea Covid-19 a angajatilor - cf. OUG 181/2020. Explicatiile specialistului

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
11 Noiembrie 2020
11 Noiembrie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
OUG nr. 181/2020testare covid-19infectie covidtaxe covid 19
Cheltuieli cu testarea Covid-19 a angajatilor - cf. OUG 181/2020. Explicatiile specialistului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce cheltuieli sunt deductibile la testarea COVID-19 pentru angajati? Ce taxe calculeaza angajatorul si cum se inregistreaza testarile COVID la initiative angajatorului conform OUG 181/2020?
 
Raspunsul specialistului:
 
La salariat, din punct de vedere al impozitului pe venitul din salariu, potrivit art. 76 alin. (4) lit. v) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, asa cum a fost completat prin OUG nr. 181/2020, “Urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit: (…) v) contravaloarea cheltuielilor suportate de angajator/platitor cu efectuarea testelor medicale de diagnosticare a infectiei COVID-19, din initiativa acestuia, pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor, in scopul depistarii si prevenirii raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, pentru asigurarea desfasurarii activitatii in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada instituirii starii de urgenta sau de alerta, potrivit legii.”
 
Din punct de vedere al CAS, potrivit art. 142 lit. v) din legea sus-mentionata, “Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale urmatoarele: (…) v) contravaloarea cheltuielilor suportate de angajator/platitor cu efectuarea testelor medicale de diagnosticare a infectiei COVID-19, din initiativa acestuia, pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor, in scopul depistarii si prevenirii raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, pentru asigurarea desfasurarii activitatii in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada instituirii starii de urgenta sau de alerta, potrivit legii.”
 
Din punct de vedere al CASS, potrivit art. 157 alin. (2) din acelasi act normativ, “Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate sumele prevazute la art. 76 alin. (4) lit. d), art. 141 lit. d) si art. 142.”
 
Din punct de vedere al CAM, potrivit art. 220^2 alin. (1) din legea sus-mentionata, “Contributia asiguratorie pentru munca se datoreaza pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, definite la art. 76 alin. (1) - (3), dupa caz, acordate de catre contribuabilii prevazuti la art. 2201 lit. a), respectiv realizate de catre persoanele fizice prevazute la art. 2201 lit. b).”, coroborat cu art. 220^4 alin. (2) “Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiei asiguratorie pentru munca sumele prevazute la art. 142.”
 
Astfel, cheltuieli suportate de angajator cu testarea pentru diagnosticarea infectiei Covid-19 reprezinta pentru salariati venituri salariale neimpozabile din perspectiva impozitului pe venit din salariu si contributiilor sociale aferente.
 
La angajator, din punct de vedere al impozitului pe profit, potrivit art. 25 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, “Cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, cu exceptia celor reglementate la alin. (3) si (4).” si pct. 14 din Normele metodologice de aplicare, “In aplicarea prevederilor art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor, astfel cum sunt definite potrivit titlului IV Impozitul pe venit din Codul fiscal, sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, indiferent de regimul fiscal aplicabil acestora la nivelul persoanei fizice”.
 
Raspuns oferit de Alina Elena, consultant fiscal, pentru PortalContabilitate.ro
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]