Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Mirela Calugareanu, a anuntat in cadrul Conferintei Anuale de Taxe, organizate de PwC Romania, ca vor fi angajati cei mai buni specialisti pentru noua directie de management al riscului care va rezulta dupa reorganizarea ANAF.
"ANAF trebuie sa functioneze ca o companie in viitor. Pentru popularea cu cei mai buni specialisti a Directiei de analiza de risc sau de management al riscului, cum o numim prin acest HG, vom face o recrutare interna, pe baza CV-ului personalului. Am creat un colectiv, un grup, din care fac parte oamenii cu prestigiu profesional din ANAF si cu care discutam si evaluam fiecare persoana care doreste sa acceada la conducerea acestei directii de management al riscurilor. Totodata, noi am inceput un proces puternic de pregatire profesionala a angajatilor nostri", a explicat Mirela Calugareanu, citata de Agerpres.
De asemenea, presedintele ANAF a precizat ca inclusiv actiunile aferente controlului fiscal vor fi influentate de felul in care va fi implementata analiza de risc.
"Am propus infiintarea unei directii generale de management al riscurilor, care se va ocupa de analiza de risc si nu numai. in Directia Generala de Mari Contribuabili exista deja o astfel de clasificare pe tot ceea ce inseamna portofoliu de mari contribuabili, dar noi vom avea la nivel national o asemenea scorizare si clasificare a contribuabililor. Acesta va insemna tratamente diferentiate pe care le vom aplica in relatia cu contribuabilii", a afirmat Mirela Calugareanu, potrivit aceleiasi surse.
Potrivit unui proiect de hotarare postat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, masurile propuse vin in aplicarea celor aprobate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2020 privind reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
"In conditiile in care intreaga coordonare a activitatilor de control se impune a fi realizata dintr-un singur punct, astfel incat intregul proces de control (inspectie fiscala si antifrauda fiscala) sa fie privit in ansamblu, nu se mai justifica existenta a doua posturi de vicepresedinte care sa coordoneze activitatile de control in mod separat", se arata in nota de fundamentare, citata de Agerpres.
In ce priveste infiintarea Directiei generale de management al riscului, se mentioneaza ca analiza de risc reprezinta functia cheie a planificarii activitatii, ANAF intentionand sa perfectioneze utilizarea acestui mecanism pentru eliminarea redundantei unor activitati, a suprapunerii actiunilor de control, a abordarilor partiale ale unor riscuri fiscale, dar si pentru evitarea tratamentelor neunitare si disproportionate ale nivelului de risc.
Astfel, "noua structura va contribui in mod semnificativ la stimularea conformarii fiscale voluntare a contribuabililor prin programe vizand riscurile critice identificate, la sustinerea procesului decizional al conducerii ANAF cu privire la prioritatile strategice ale institutiei, asigurand de la nivel central optimizarea procesului de alocare a resurselor Agentiei". Conform proiectului, reorganizarea ANAF va insemna si reducerea functiilor de conducere cu 150 de posturi si eliminarea a alte 2.000 de functii din cadrul institutiei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<