Astfel, articolul 140 alin. (1) si (2) din Ordinul nr. 163/2007 prevde faptul ca persoanele fizice si juridice care efectueaza proiectarea, montarea, verificarea, intretinerea si repararea mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor trebuie sa fie atestate in acest sens, in conditiile legii.
In al doilea rand, responsabilitatea controlarii starii de functionare a acestor mijloace tehnice revine persoanelor desemnate si instruite in acest sens.
Potrivit art 139 alin. (1) si (3) din Ordinul nr. 163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor, proprietarii/utilizatorii constructiilor, instalatiilor tehnologice si amenajarilor trebuie sa execute periodic controlul starii de functionare a mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor, cu care acestea sunt echipate si dotate, prin personal anume desemnat si instruit in acest scop.
Asadar, angajatorii nu pot include sarcina verificarii senzorilor de fum in contractele incheiate cu un tert (de exemplu, o societate de paza si interventie), intrucat aceasta revine doar personalului desemnat de catre angjator.
In ceea ce priveste modul in care se efectueaza controlul si/sau reparatiile, precum si frecventa lucrarilor de verificare, se vor respecta indicatiile stabilite de producatorul sau furnizorul mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Portal Codul Muncii
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Referitor la obligatiile angajatorului pe linie de PSI, art. 142 alin (1) din Ordinul mentionat mai sus prevede responsabilitatea proprietarului/utilizatorului de constructii, instalatii tehnologice si amenajari de a intocmi un registru de control al instalatiilor de semnalizare, alarmare, alertare, limitare si stingere a incendiilor.
In acest registru de control trebuie consemnate toate datele importante cu privire la:
- executarea controalelor starii de functionare, a operatiunilor de verificare, intretinere si reparatii
- executarea de modificari, extinderi, reabilitari, modernizari etc
- producerea unor deranjamente, alarme de incendiu, alarme false, intreruperi, declansari intempestive etc., cu mentionarea cauzelor care le-au determinat
Un model pentru registrul de control este cuprins in anexa nr. 7 la Ordinul nr. 163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor.
Raspuns oferit de specialistii Portalssm.ro