Organizarea activitatilor de prevenire si protectie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inainte de toate, dorim sa va reamintim cateva din obligatiile dvs. generale in calitate de angajator, asa cum sunt ele stabilite prin Legea nr. 319/2006.

Deci, in calitate de angajator:

– aveti obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca;
– in cazul in care apelati la un serviciu extern, NU sunteti exonerat de responsabilitatile dvs. in acest domeniu;
– obligatiile lucratorilor desemnati de dvs. in domeniul securitatii si sanatatii in munca nu aduc atingere principiului responsabilitatii angajatorului.

Posibilitatile legale pe care le aveti la indemana sunt urmatoarele:

1) prin asumarea de catre dvs., in calitate de angajator, a atributiilor privind activitatile de prevenire si protectie;
2) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie;
3) prin infiintarea unui serviciu intern de prevenire si protectie;
4) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.

Asumati-va chiar dvs., in calitate de angajator, atributiile privind activitatile
de prevenire si protectie!

Numai in doua situatii:
a) In cazul in care sunteti angajator intr-o microintreprindere cu pana la 9 lucratori inclusiv, daca sunt indeplinite toate conditiile de mai jos:
-  in cadrul microintreprinderii nu se desfasoara activitati industriale;
-  va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere;
-  indepliniti cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzatoare cel putin nivelului de baza.

b) In cazul in care sunteti angajator intr-o microintreprindere mica, cu un numar de lucratori cuprins intre 10 si 49 inclusiv, daca sunt indeplinite toate conditiile de mai jos:
-  in cadrul intreprinderii nu se desfasoara activitati industriale;
-  riscurile identificate in cadrul intreprinderii nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinte grave, ireversibile, respective deces sau invaliditate;
-  va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere;
-  indepliniti cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzatoare cel putin nivelului de baza.

Desemnati nominal prin decizie unul sau mai multi lucratori care se vor ocupa de activitatile de prevenire si protectie
Numarul lucratorilor desemnati va depinde de marimea organizatiei pe care o conduceti, de riscurile la care sunt expusi angajatii dvs., precum si de distributia riscurilor in cadrul organizatiei.
Pentru a putea sa desfasoare activitati de prevenire si protectie, lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare cel putin nivelului mediu.

Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului de baza sunt:
 - studii in invatamantul liceal, filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic si
 - curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu o durata de cel putin 40 de ore.

INFO
Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
 - studii in invatamantul postliceal in profil tehnic si
 - curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu o durata de cel putin 80 de ore.

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 16 Iunie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Organizarea activitatilor de prevenire si protectie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]