Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Organizarea activitatilor de prevenire si protectie

Inainte de toate, dorim sa va reamintim cateva din obligatiile dvs. generale in calitate de angajator, asa cum sunt ele stabilite prin Legea nr. 319/2006.

Deci, in calitate de angajator:

– aveti obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca;
– in cazul in care apelati la un serviciu extern, NU sunteti exonerat de responsabilitatile dvs. in acest domeniu;
– obligatiile lucratorilor desemnati de dvs. in domeniul securitatii si sanatatii in munca nu aduc atingere principiului responsabilitatii angajatorului.

Posibilitatile legale pe care le aveti la indemana sunt urmatoarele:

1) prin asumarea de catre dvs., in calitate de angajator, a atributiilor privind activitatile de prevenire si protectie;
2) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie;
3) prin infiintarea unui serviciu intern de prevenire si protectie;
4) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.

Asumati-va chiar dvs., in calitate de angajator, atributiile privind activitatile
de prevenire si protectie!

Numai in doua situatii:
a) In cazul in care sunteti angajator intr-o microintreprindere cu pana la 9 lucratori inclusiv, daca sunt indeplinite toate conditiile de mai jos:
-  in cadrul microintreprinderii nu se desfasoara activitati industriale;
-  va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere;
-  indepliniti cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzatoare cel putin nivelului de baza.

b) In cazul in care sunteti angajator intr-o microintreprindere mica, cu un numar de lucratori cuprins intre 10 si 49 inclusiv, daca sunt indeplinite toate conditiile de mai jos:
-  in cadrul intreprinderii nu se desfasoara activitati industriale;
-  riscurile identificate in cadrul intreprinderii nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinte grave, ireversibile, respective deces sau invaliditate;
-  va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere;
-  indepliniti cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzatoare cel putin nivelului de baza.

Desemnati nominal prin decizie unul sau mai multi lucratori care se vor ocupa de activitatile de prevenire si protectie
Numarul lucratorilor desemnati va depinde de marimea organizatiei pe care o conduceti, de riscurile la care sunt expusi angajatii dvs., precum si de distributia riscurilor in cadrul organizatiei.
Pentru a putea sa desfasoare activitati de prevenire si protectie, lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare cel putin nivelului mediu.

Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului de baza sunt:
 - studii in invatamantul liceal, filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic si
 - curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu o durata de cel putin 40 de ore.

INFO
Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
 - studii in invatamantul postliceal in profil tehnic si
 - curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu o durata de cel putin 80 de ore.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 16 Iunie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Organizarea activitatilor de prevenire si protectie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Contract De Munca Part Time La Al Doilea AngajatorIntrebare: Buna ziua! Am o persoana care este angajata la o firma de curierat si doreste sa lucreze si la societatea mea cu un contract part time. La firma de curierat programul este de luni pana vineri de la 8.30 - 18.00 si sambata de la 9-12. Pot sa il angajez cu 2 ore, la societatea mea? Multumesc! Astept raspuns. O zi buna
 

Raspuns: Am inteles<br /><br />Va multumesc frumos!... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]