Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare

 

SSM: Ce despagubiri se vor oferi in cazul decesului provocat de un accident de munca

accident de munca decesLegea nr. 346/2002ajutor deces accident de munca
Incepem prin a mentiona de la bun inceput ca, in cazul decesului asiguratului ca urmare a unui accident de munca sau a unei boli profesionale, beneficiaza de ajutor de deces o singura persoana: sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul, mostenitorul, etc.


Cuantumul ajutorului de deces acordat este de 4 salarii medii brute pe economia nationala, prevede legislatia in vigoare.

Iata un caz concret prezentat pe PortalCodulMuncii.ro: "Am avut un accident de munca, care s-a soldat cu decesul angajatului. I-am acordat ajutorul de deces in valoare de un salariu mediu brut de 2681 lei (evenimentul s-a petrecut in luna noiembrie 2016). Intrebarea este: familia ar putea beneficia de ajutor si in baza Legii 346/2002?"


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:

In cazul decesului asiguratului ca urmare a unui accident de munca sau a unei boli profesionale, despagubirea in caz de deces se acorda, la cerere, unei singure persoane fizice/juridice, care face dovada ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces, potrivit art. 69 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002.


IMPORTANT! Despagubirea in caz de deces se acorda pe baza urmatoarelor acte: cerere-tip privind solicitarea drepturilor de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, prevazuta in anexa nr. 13 la prezentele norme metodologice respectiv anexa nr. 5 la Ordinul nr. 213/2009, certificat de deces - original si copie, certificatul medical constatator al decesului in caz de boala profesionala, actul de identitate al solicitantului, actul de stare civila al solicitantului, care sa ateste calitatea acestuia, si documente justificative din care sa rezulte ca au fost suportate cheltuielile ocazionate de deces, dupa caz.

Asa cum am mentionat si mai sus, cuantumul despagubirii in caz de deces este de 4 salarii medii brute pe economie.

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

Motivarea angajatilor
Motivarea angajatilor

Vezi detalii aici

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici




Nota: salariul mediu care va fi utilizat la plata despagubirii in caz de deces va fi salariul mediu brut pe economie comunicat de Institutul National de Statistica pentru luna in care a survenit decesul asiguratului.

Dupa efectuarea platii despagubirii in caz de deces, asiguratorul are obligatia de a inscrie pe versoul certificatului de deces original mentiunea "ACHITAT DESPAGUBIRE IN CAZ DE DECES CONFORM LEGII Nr. 346/2002", data, semnatura si stampila.


Sursa: PortalCodulMuncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 16 Martie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Ce despagubiri se vor oferi in cazul decesului provocat de un accident de munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Conventie Civila La Asociatie LocatariIntrebare: Este incorect ca administratorul si persoana ce face curatenie sa presteze munca in baza unui contract civil ( conventie) la o asociatie de locatari ? Este absolut necesar incheierea unui contract de munca?. Va multumesc
 

Raspuns: Buna ziua, administratorul unei asociatii de propr isi poate desfasura activitatea ca angajat cu CIM... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii