Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cadrul legal al gestionarii deseurilor s-a schimbat: responsabilitati crescute privind colectarea, iar AFM obtine atributii de control

legislatie gestionare deseuriagentia fondului de mediuministerul mediuluicolectare deseeuri
Update: Ordonanta de Urgenta nr.38/2016 si Ordonanta de Urgenta nr. 39/2016 au intrat in vigoare.


Ordonanta de Urgenta nr. 38/2016 modifica Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deeurilor de ambalaje.  In ceea ce priveste indeplinirea obiectivelor de colectare a deseurilor,  se extinde responsabilitatea operatorilor economici si sunt clarificate conditiile de anulare a licentei de operare.

 Ordonanta  de Urgenta nr. 39/2016 modifica Ordontanta de  Urgenta nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu.  Astfel, AFM dobandeste urmatoarele atributii:

- desfasurarea actiunilor de evidenta a contribuabililor la bugetul Fondului pentru mediu

- colectarea veniturilor pentru bugetul Fondului  pentru mediu

- desfasurarea de inspectii fiscale si controale inopinate la contribuabilii la Fondul pentru mediu

- prevenirea evaziunii fiscale la plata taxelor si contributiilor pentru plata fiscala


Ministrul Mediului, Cristiana Palmer, a anuntat aprobarea a doua ordonante de urgenta care modifica legislatia gestionarii deseurilor, in contextul in care Romania risca penalitati din cauza managementului necorespunzator al deseurilor si nerespectarii targetului stabilit de UE.

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici

Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal
Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici





Noile modificari legislative privind gestionarea deseurilor afecteaza, practic, orice angajator, in conditiile in care Legea nr. 211/2011 stabileste obligatii legale pentru orice producator sau detinator de deseuri. Nici pana acum aceste obligatii nu erau putine sau mai putin costisitoare. Dar, odata cu aprobarea acestui nou cadru legislativ, operatorii economici vor fi controlati periodic de catre AFM si vor fi obligati sa plateasca o contributie in cazul in care nu ating targetul de reciclare.

Gestionarea deseurilor de ambalaje este domeniul vizat in mod special de catre prima ordonanta de urgenta, care asigura posibilitatea producatorilor de ambalaje de a-si atinge tintele de valorificare si reciclare prin resurse proprii, nu doar prin intermediul organismelor de transfer de responsabilitate.

Concret, daca pana acum, producatorii erau obligati sa colecteze deseurile rezultate doar din brand-urile proprii, in prezent pot recupera orice tip de marca de deseu, singura conditie fiind ca acestea sa corespunda tipurilor de ambalaje proprii.

Va reamintim ca nerespectarea obligatiei de a colecta separat si de a valorifica deseurile se sanctioneaza cu amenda de pana la 40.000 de lei.

Atentie! Organismele de transfer de responsabilitate risca suspendarea autorizatiei de functionare in cazul in care nu isi ating obiectivele de reciclare timp de 2 ani.

De asemenea, in termen de 60 de zile de la aparitia ordonantei, Ministerul Mediului urmeaza sa creeze un cadru legal pentru garantia-returnarea ambalajelor, in vederea reciclarii. Potrivit Ministrului Mediului, producatorii isi vor declara ambalajele reutilizabile, iar comerciantii vor trebui sa primeasca direct de la consumatori ambalajele produselor folosite, pentru a le introduce in circuitul de refolosire si reciclare.

Stiati ca aveti obligatia de a pastra evidenta lunara a deseurilor, chiar daca e pe zero?

Cea de-a doua ordonanta de urgenta modifica si completeaza ordonanta de urgenta nr. 196/2005 privind Fondul pentru Mediu.
Prin aprobarea acesteia, Administratia Fondului de Mediu dobandeste capacitatea de control.

Concret, AFM va derula activitati de control la operatorii economici care gestioneaza deseuri de echipamente electrice si electronice, inclusiv cele de baterii si acumulatori.

Mai mult decat atat, operatorii economici care nu isi vor indeplini targetul stabilit pentru reciclare, vor trebui sa plateasca o contributie, dupa cum urmeaza:

- 4 lei/kilogram, pentru operatorii economici care colecteaza deseuri de baterii, acumulatori portabili, echipamente electrice si electronice

- 20 le/kilogram, pentru operatorii care colecteaza deseuri din echipamente de iluminat

Numai operatorii economici care isi indeplinesc 100% targetul nu vor avea nimic de platit la Agentia Fondului de Mediu.

In cazul primariilor, ordonanta de urgenta clarifica modul in care se calculeaza contributia de 100 lei/tona pe care acestea o datoreaza in cazul nerealizarii obiectivului de reducere cu 15% a cantitatilor de deseuri municipale.

Ministrul Mediului: "Acest lucru este foarte important pentru ca vrem sa stimulam primariile in principal sa colecteze selectiv si sa stimuleze populatia sa colecteze selectiv la sursa si, din acest motiv, exista aceasta tinta de reducere a cantitatii de deseuri".

Aflati mai multe informatii despre regulile pe care trebuie sa le respectati la gestionarea deseurilor, pentru a nu risca sanctiuni costisitoare>>>

Sursa: agerpres.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 30 Iunie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cadrul legal al gestionarii deseurilor s-a schimbat: responsabilitati crescute privind colectarea, iar AFM obtine atributii de control Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Gradatie Salariu - Plata AngajatorIntrebare: In cartea de munca am perioada de 18 ani din care angajatorul nu si-a platit o parte din contributii. La serviciul anterior mi-a calculat perioada de munca ca si ani si m-a trecut la gradatia 4. Mi-am schimbat serviciul iar de la RUNOS mi -au transmis ca intru pe gradatia 3 deoarece angajatorul pe care l-am avut in perioada 2000-2002 nu si-a platit toate cotizatiile. Daca perioada de munca exista, are legatura gradatia cu cotizarea? Angajatul are vina ca angajatorul in diferite perioade ale
 

Raspuns: Conform Codului muncii (art. 16, alin. 4), munca prestata in temeiul unui contract individual de mun... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 

 

 
 
 



 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii