Noi obligatii pentru administratorii de bloc!

obligatii administrator blocnoi obligatii administrator blocatributii administrator bloc
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Noi obligatii apar in responsabilitatea administratorilor de bloc, conform prevederilor unui proiect ce se afla in dezbatere la Camera Deputatilor.

Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de poprietari prevede urmatoarele atributii pentru administratorul de bloc:


    prestarea serviciilor in mod profesional;
    gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;
    efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
    asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
    gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
    indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.

In prezent, parlamentarii doresc introducerea unei noi obligatii pentru administratorii, obligatie referitoare la informarea periodica a proprietarilor cu privire la cheltuielile si veniturile asociatiei, cu asumarea raspunderii pentru aceste informatii.

Obligatia ar urma sa fie introduse printr-un proiect de lege pentru completarea art. 36 din Legea nr. 230 din 2007.

Astfel, administatorii trebuie sa informeze  proprietarii, trimestrial, in scris sau online, cu privire la cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de proprietari. Informarea va fi semnata de administrator si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari.

Proiectul de lege a fost deja adoptat de Senat si inregistrat la Camera Deputatilor pentru dezbatere. Proiectul de lege a primit aviz favorabil al Comisiei pentru administratia publica si amenajarea teritorului. Documentul trebuie aprobat de Camera Deputatilor si trimis catre presedinte, in vederea promulgarii. Proiectul intra in vigoare in trei zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obligatii administrator blocnoi obligatii administrator blocatributii administrator bloc

Data aparitiei: 24 Martie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Noi obligatii pentru administratorii de bloc! Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]