Inspectorii ANAF au folosit metoda identificarii vizuale online pentru 30.000 de contribuabili - persoane fizice, care au optat pentru aceasta modalitate, in vederea inrolarii in SPV, se arata intr-un comunicat recent al institutiei.
Astfel, conform datelor ANAF, in medie, inspectorii au identificat 16 persoane fizice in fiecare ora, din august 2020, momentul operationalizarii acestei metode, si pana in prezent.
Spatiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24/24, prin intermediul caruia contribuabilii depun declaratii, cereri, solicita documente sau verifica situatia fiscala proprie. Persoanele fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat, pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV, iar persoanele fizice, care nu detin un astfel de certificat, pot cere inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola.
Pentru a se inregistra in Spatiul Privat Virtual, fara a se mai deplasa la sediile ANAF, persoanele fizice care se inregistreaza cu nume de utilizator si parola au posibilitatea sa opteze pentru identificarea la distanta prin "identificare vizuala online".
Aprobarea inregistrarii in SPV se poate realiza si pe baza verificarii numarului unui document emis de Ministerul Finantelor si/sau ANAF.
In cazul in care persoana fizica alege identificare vizuala online, ANAF initiaza procedura si transmite persoanei, prin e-mail, urmatoarele informatii:
- instructiunile de desfasurare a sesiunii de identificare vizuala online;
- comunicarea faptului ca, in situatia in care nu poate participa la identificarea vizuala online la data si ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, prin accesarea aplicatiei de programari online;
- comunicarea faptului ca neprezentarea la ora si data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea inregistrarii in SPV; reguli de conduita.
ATENTIE!
In timpul sesiunii de identificare vizuala online functionarul public adreseaza intrebari specifice, cunoscute de ANAF si persoana fizica, iar in situatia in care persoana nu raspunde corect, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Angajare persoane cu handicap. Obligatia de informareIntrebare: ANPDPD SI ANOFM au emis Ordinul comun nr. 28/28.01.2025 privind procedura pe care angajatorii trebuie sa o urmeze pentru integrarea persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii. In cazul in care angajatorul cu peste 50 de angajati nu are persoane cu dizabilitati angajate si, totodata, nu exista posturi vacante pentru persoanelor cu dizabilitati, are obligatia oricum sa trimita o situatie centralizata ANOFM si ANPDPD ? Sau e valabila informarea doar pentru cei care au posturi vacante?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Evaluarea angajatilorIntrebare: Societatea noastra este casa de expeditii si ritmul este foarte dinamic, motiv pentru care targhetele sunt modificate uneori si trimestrial. Din acest motiv targhetele sunt comunicate pe e-mail si nu sunt trecute in fisa postului. Daca un coleg care la evalure a luat calificativul suficient, nu indeplineste targhetele trimise pe e-mail, poate fi sanctionat? Poate fi concediat? Cu stima, Cristina Turcu
vezi AICI raspunsul specialistilor <<