Regasiti mai jos o fisa de post pentru Expert legislatia muncii - cod COR 242220.
- Fisa de post pentru Expert legislatia muncii - cod COR 242220 - Descarca word
Expert Legislatia muncii
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ............
2. Denumirea postului: Expert Legislatia muncii
[Daca in
organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
3. Pozitia in COR / Cod: 242220
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul / locatia: Juridic
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului: Conducere
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
Se subordoneaza Administratorului
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Ocupantul postului isi desfasoara activitatea in domeniul stabilirii, documentarii, implementarii, mentinerii si imbunatatirii continue a relatiilor de munca in cadrul societatii in care lucreaza, conform standardelor legislative.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Competente personale:
>> sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
>> sa nu aiba antecedente penale
>> sa fie apt din punct de vedere medical
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
>> este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
>> este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune
>> oferirea serviciilor de consultanta prin sprijinul acordat diferitelor tipuri de organizatii in realizarea sistemului de management al calitatii.
Atributii
• asigura consultanta si asistenta juridica a muncii pentru societate in fata oricaror organe jurisdictionale
• sa analizeze si sa aprobe contractele existente intre companie si client, pentru a fi conform legislatiei in vigoare
• vizeaza documentele cu caracter de norme si regulamente care reglementeaza activitatea societatii
• sa realizeze solutionarea unor probleme dificile, cronicizate, complexe de munca
• sa realizeze structuri de administrare si o documentatie viabila;
• sa analizeze contractele de munca intre companie si angajati
• sa evalueze nevoile si nivelul de satisfactie ale clientului
• sa analizeze si sa aprobe toate documentele pentru ca activitatea sa se desfasoare conform legislatiei in vigoare
• sa urmareasca respectarea legalitatii in cazul incheierii, modificarii si desfacerii contractelor individuale de munca
• sa actualizeze informatiile privind modificarile legislative
• sa participe la negocierea contractului colectiv de munca
• sa coordoneze echipa de consultanta cu privire la legislatia muncii
• sa gestioneze documentele conform legislatiei muncii
• sa imbunatateasca serviciile de consultanta cu privire la drepturile si indatoririle legale in procesul muncii
• sa identifice modalitati de imbunatatire a procesului de munca
• sa stabileasca necesitati de imbunatatire
• sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
• sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
• sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
4. Obligatii si Restrictii:
>> nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
>> sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
>> este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;
>> trebuie sa lase echipamentul curat, iar celelalte mijloace pe care le-a folosit, in buna stare.
5.Conditiile de lucru ale postului
a. Desfasurarea activitatii – la birou si in deplasare
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
Va fi raspunzator pentru:
Echipamente
b. Conditii de formare profesionala
Participa la sesiuni de formare si perfectionare.
c. Mijloace specifice de transmitere a informatiei – telefon, sistem informatic
[Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
d. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
• Doar in situatii de urgenta
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii – superioare
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Aptitudini personale
- incredere in sine;
- gandire laterala
- atentie;
- ascultare activa
- indemanare;
- concentrare;
- punctualitate;
- capacitatea de a invata;
- aptitudini tehnice;
- limba straina;
- dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
3. Program de lucru
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ..................................................
>> Data
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General